شاسی بلند فوق لاکچری مدیران خودرو با شرایط اقساطی آماده تحویل شد

چری اکسید TXL در بازار

خودرو چری با تاسیس برند اکسید به دنبال فتح قله‌های جدید در دنیای کراس اوورهای لوکس است. چری اکسید TXL کراس اوور سایز متوسط است که در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. این چری اتومبیل روی پلتفرم m3x ساخته شده و از سال ۲۰۲۱ با چهره به‌روزشده در میدان حضور دارد. تعدادی از محصولات این برند لوکس چینی به‌زودی به بازار ایران خواهد آمد و ماشین‌هایی همچون چری اکسید TXL مهمان جاده‌های کشورمان خواهد شد.

مزایا و معایب چری اتومبیل

+ ظاهر زیبا و خوش پرستیژ

+ کابین باکیفیت و جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ توان فنی بالا و شتاب مناسب

+ امکانات متنوع ایمنی و رفاهی

+ قیمت مناسب در بازارهای جهانی

– موتور حساس به کیفیت بنزین

مشخصات فنی چری اکسید TXL

در فهرست مشخصات فنی چری اکسید TXL یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت دیده می‌شود. پیشرانه این چری اتومبیل می‌تواند ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن/متر گشتاور را از دور ۱۷۵۰ rpm در اختیار راننده قرار دهد. خوشبختانه چری اکسید TXL هم به صورت تک دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل AWD به میدان آمده است. بنابراین برای طبیعت‌گردی‌های معمولی و آفرود نه‌چندان سنگین، خودروی مناسبی به حساب می‌آید.

با توجه به وزن ۱۷۷۸ کیلوگرمی و ترکیب مطلوب اسب بخار و گشتاور بالا، انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد چری اکسید TXL نزدیک به ۹ ثانیه باشد که برای خودرویی در این ابعاد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مصرف سوخت اکسید TXL به طور متوسط نزدیک به ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما در عمل و با توجه به شرایط مسیر، این رقم می‌تواند به حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد.

حداکثر سرعت رسمی این چری اتومبیل حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده، اما ثبت رکوردهای بیش از ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو نیز چندان دور از انتظار نیست. به‌خصوص در مسیرهایی با شیب به سمت پایین و جهت باد موافق، دستیابی به چنین سرعتی با چری اکسید TXL چندان دور از ذهن نیست.

وجود سیستم تعلیق مالتی لینک مستقل در قسمت عقب و مک‌فرسون مستقل برای جلو نیز باعث می‌شود از لحاظ هندلینگ، کیفیت سواری و پایداری سر پیچ‌ها، خیال کاربران تا حد زیادی راحت باشد.

البته کیفیت سواری این خودرو چری در حد محصولات لکسوس نیست، اما به هر حال برای یک خودروی چینی با قیمت پایین‌تر از محصولات لوکس لکسوس، پایداری و هندلینگ TXL مطلوب و دلنشین خواهد بود.

متاسفانه گیربکس چری اکسید TXL از نوع اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته است. البته این نوع جعبه دنده روی چابکی خودرو تاثیر مثبتی می‌گذارد، اما از لحاظ استهلاک، کارایی و دوام فنی نسبت به مدل‌های اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور کمی ضعف دارد. با توجه به نصب گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته روی برخی دیگر از محصولات چری، احتمال دارد که این گیربکس نیز در آینده برای چری اکسید TXL در نظر گرفته شود.

مشخصات فنی چری اکسید TXL

مشخصات کلی چری اکسید TXL

نوع موتور خودروخطی بنزینی
حجم موتور۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورتوربوشارژ
قدرت۲۶۱ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن.متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک W – DCT
محور محرکدیفرانسیل جلو دو دیفرانسیل
شتاب۹ ثانیه
سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
بدنهکراس اوور متوسط
نوع رینگآلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها خودرو چری TXL

طول۴۷۸۰ میلیمتر
عرض۱۸۸۵ میلیمتر
ارتفاع۱۷۳۰ میلیمتر
فاصله محورها۲۸۰۰ میلیمتر
وزن خالص۱۷۱۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ – ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب۹۷۰ لیتر
حجم مخزن سوخت۵۵ لیتر
قطر رینگ۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات چری اتومبیل TXL

کروز کنترلدارد
کروز کنترل هوشمنددارد
کنترل ایستایی در سربالاییدارد
کنترل سرعت در سرازیریدارد
کنترل کششدارد
کنترل پایداریدارد
اتو پارکدارد
سنسور جلودارد
سنسور عقبدارد
رادار نقطه کوردارد
رادار تغییر لایندارد
رادار تصادف جلودارد
رادار تصادف عقبدارد
ترمز ضدقفلدارد
توزیع نیروی ترمزدارد
ترمز کمکیدارد
ترمز اضطراریدارد
ترمز پارک برقیدارد
اتوهلددارد
پدال شیفتردارد
اتولایتدارد
چراغ روزدارد
دکمه‌های کنترلی فرماندارد
گرم‌کن فرمانندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمیدارد
ناوبریدارد
نمایشگر هدآپندارد
دوربین عقبدارد
دوربین ۳۶۰ درجهدارد
کیسه هوادارد
ورود بدون کلیددارد
استارت بدون کلیددارد
تهویه اتوماتیکدارد
صندلی برقی رانندهدارد
صندلی برقی سرنشین جلودارد
گرم‌کن صندلی جلودارد
سردکن صندلی جلودارد
ماساژور صندلی جلوندارد
آینه بغل برقیدارد
گرم‌کن آینه بغلدارد
پانورامادارد
سانروفدارد

طراحی ظاهری چری TXL

شرکت چری ابتدا مدل TX از برند اکسید را معرفی کرد و سپس نسخه لانگ این خودرو را با نام اکسید TXL به بازار آورد. مدل TXL طول بیشتر و فاصله محوری طولانی‌تری دارد. درنتیجه استایل پر ابهت‌تری را به نمایش می‌گذارد و مشابه شاسی‌بلندهای واقعی به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۲۱ چری اکسید TXL فیس لیفت شد و طرح به‌روز و جذاب‌تری پیدا کرد.

جلو پنجره جدید با نوارهای افقی به همراه برخی تغییرات روی چراغ‌ها و دیگر قسمت‌های سپر باعث شده تا چهره اکسید TXL نسبت به گذشته، مدرن و آینده‌نگرانه‌تر به نظر برسد.

در نمای بغل تغییرات اندک بوده، اما همان استایل قبلی نیز در نوع خود گیرا به نظر می‌رسد. در اینجا خبری از خط شانه‌ای یکپارچه و مستقیم نیست، بلکه با استفاده از خطوط حجمی منحنی، فرم عضلانی و خوش‌تراشی برای این اتومبیل چری کراس اوور نسبتا بزرگ پدید آمده است.

طراحی نمای عقب نیز تا حدودی نسبت به قبل تغییر کرده، اما این تغییرات به اندازه قسمت جلو فاحش نیست. در مجموع باید گفت طراحی ظاهری چری اکسید TXL جذابیت بالایی دارد و در بازار ایران رقیب توانمندی برای آن وجود ندارد.

ظاهر چری اکسید TXL

طراحی داخلی اتومبیل چری

زبان طراحی داخلی چری اکسید TXL برای ایرانی‌ها جدید نیست و آن را قبل از این در محصولاتی همچون فونیکس تیگو ۸ پرو دیده‌ایم. البته محصولات جدیدتر اکسید نظیر مدل RX طراحی داخلی متمایزی ارائه می‌دهند و احتمال دارد که آن طراحی داخلی بعدها به TXL هم راه پیدا کند.

به هر حال، فعلا همین طرح را درون این خودرو چری می‌بینیم که البته زیبایی خاص خود را دارد و انتقاد چندانی به آن وارد نیست. با وجود این، دریچه‌های تهویه میانی می‌توانست جذاب‌تر باشد و به همین فرم کلاسیک به حال خود رها نشود.

چری اکسید TXL فضای داخلی بزرگ و باکیفیتی در اختیار کاربران می‌گذارد. صندلی‌های ردیف دوم بدون محدودیت پذیرای افراد بلندقد هستند و فضای نسبتا وسیعی را چه از نظر طولی و چه ارتفاع سقف، در اختیار کاربر می‌گذارد.

این خودرو نسخه ۷ نفره نیز دارد که مطابق انتظار صندلی‌های ردیف سوم بیشتر مناسب استفاده کودکان خواهند بود. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، فضایی معادل ۹۷۰ لیتر برای جا دادن لوازم کاربران شکل می‌گیرد. این میزان حجم صندوق عقب هیچ گونه جای انتقاد، به‌ویژه هنگام مسافرت‌ها باقی نمی‌گذارد و کاملا جادار است.

در بحث امکانات اکسید TXL هم باید بدانید که این شاسی‌بلند چینی با دست پر به میدان آمده است. سیستم‌هایی همچون کروز کنترل هوشمند، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، سامانه هشدار نقاط کور و هشدار خروج از خط، سنسور خواب، سقف پانوراما، سانروف برقی، سیستم کنترل کشش و پایداری و بسیاری دیگر از تجهیزات روز دنیا، در این خودرو به کار گرفته شده تا رفاه و امنیت سطح بالایی را برای کاربران محصول لوکس اتومبیل چری ایجاد کند.

طراحی داخلی چری اکسید TXL

قیمت چری اکسید TXL در بازار

چری اکسید TXL به عنوان کراس اوور سایز متوسط لوکس پا به میدان گذاشت و قصد داشت که به بازار آمریکا نیز برود. اما مشکلاتی پیش آمد و محصولات اکسید در رسیدن به بازار آمریکا چندان موفق نبودند.

با این وجود شرکت چری در توسعه محصولات برند لوکس خود مصمم بوده و می‌خواهد این کراس اوورها را در بازارهای جهانی به عنوان نمونه‌های ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از محصولات لکسوس و دیگر خودروسازان لوکس دنیا عرضه کند. از این نظر، محصولات اکسید نسبت به خودروهای لوکس برندهای جهانی دارای قیمت کاملا رقابتی هستند.

به عنوان مثال قیمت چری اکسید TXL در بازار جهانی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار است و اگر سری به قیمت خودروهای برندهای معتبر دنیا بزنید، متوجه می‌شوید که نه‌تنها هیچ خودروی لوکسی با این قیمت وجود ندارد، بلکه بیشتر تولیدات معمولی برندهای جهانی در این رنج قیمت به فروش می‌رسند.

در مورد عرضه و فروش خودرو چری اکسید TXL در ایران نمی‌توان زمان دقیقی را مطرح کرد. احتمالا در سال ۱۴۰۲ یکی دو مدل از این برند با نشان اختصاصی اکستریم به بازار ایران می‌آید و باید ببینیم که آیا اکسید TXL هم میان آنها حضور دارد یا خیر.

قیمت چری اکسید TXL در بازار

4.2/5 - (242 امتیاز)

34 پاسخ

  1. باسلام لطفا شرایط ثبت نام را برای افراد عادی و غیر مدیران جامعه بفرمایید.

  2. سلام
    به به چه زیبا
    خدا قسمت آرزومندان بکند ان شاءالله
    هرکی هم بخره مبارکش باشه

    1. تو پراید بخر لذت ایرانی بودنش را ببر نمی‌خواد خودت را درگیر مسائل چین کنی

  3. بنام الله
    سلام علیکم
    به مدیران ، مدیران خودرو بفرمائید شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی و قسط بندی کنند که اقشار مختلف جامعه اهم از پولدار و متوسط و ضعیف توان خرید آنرا داشته باشند.

  4. سلام وقت بخیر
    لطفاً از لحاظ اقساطی پول پیش رو کمتر کنید تا اکثریت مردم زحمت کش بتونن ثبت نام کنن
    باتشکر

    1. ما فقیر فقرا میخوایم چیکار حالا اومدیم قسطیش هم کردن فردا پول یه روغنش 5میلیونه یا لنتش دومیلیونه اون موقع تو اونش میمونیم اینا همین ماشینا ایرانی رو معقول بدن بتونیم یه صفرش را بخریم باقی کارا پیشکش

  5. با سلام
    لطفا به مدیر ارشد شرکت بفرمایید خودروی که انتخاب می‌کنید برای ورود به کشور
    گیربکس آن از نوع AT و ساخت شرکت حداقل ایسین یا ZF آلمان باشد تا مصرف کننده خیالش از بابت طول عمر گیربکس راحت باشه همچنین بخاطر کیفیت پایین بنزین مصرفی در داخل کشور موتور خودرو با ظرفیت ۲۴۰۰ سی‌سی و بصورت تنفس طبیعی وارد نمایید تا خرابی آتی برای موتور پبش نیاید با تشکر

  6. سلام، خدایی شما ايرانی ها چقدر بیچاره هستین که به جای ماشين های پیشرفته تویوتا ژاپنی و بنز آلمانی به ماشين های چینی گیر دادین، تویوتا هایی که۳۵ تا ،۴۰ سال پیش به ایران آمد بعضی هاشون هنوز گیربکس آن پلمپ است بلند پرواز باشین ؛ پول را هزینه می کنید، بنزین را هدر میدیم، هوا را آلوده می کنید، حداقل ماشين خوب سوار بشین. التماس دعا برای کم فکرها

    1. الان دقیقاً شما کجایی هستید که میگید شما ایرانی هاااا
      اگه پولش داری برو ماشین کره ای و ژاپنی بخر تا بعد 40سال گیربکسش باز کن😝😝

    2. خداییش مهتاب 5 راست گفته…،ولی افسوس که دست اندرکاران بی کفایت تر از این حرفا هستند که به این چیزها فکر کنند و با اینجور شرکتها مراوده داشته باشند…، مردم هم که اختیاری ندارند،پس همینه که هست…

    3. قیمت حدود1200هستش‌ماشین‌های‌چینی‌کیلومتر500هزار‌را‌نمیبینه‌

    4. یعنی داشتم فکر میکردم اگه شما تذکر نمیدادی از کجا ما کم فکرها باید می‌فهمیدیم ماشین های کره ای و ژاپنی از چینی بهترند. حالا یه کم اختلاف قیمت البته دارن اما اون چند میلیارد اختلاف مهم نیس اصلا. خدا خیرت بده آگاهمون کردی.
      امضا: کم فکر

  7. سلام
    لطفا بفرمایید در مقایسه با Tego7 چه مزیتی دارد و حدود قیمتی این نوع خودرو چقدر خواهد بود

  8. سلام نمایندگی مدیران خودرو سقز خیلی سخت گرفتن آیا واقعاً اینجوری است

  9. اگه مردم همینطور به نخریدن ادامه بدن مطمءن باشید قیمت باز هم پایین میاد

  10. سلام
    موتور این خودرو چند سی سی هست
    در ضمن همچنین ماشینی باید بالای 2000 سی سی باشه محمدعلی

  11. ماشینش که عالیه از هر لحاظ
    ولی قیمتش هم مهمه که قطعا دست معدود افرادی میرسه
    به هر حال خدا پدر چینی هارو بیامرزه وگرنه قیمت ماشین با این تحریمها و سیاست‌ها و دلال بازیها
    سر به فلک کشیده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *