نخستین خودروهای وارداتی پلاک ملی شدند و چانگان CS۳۵ پلاس توانست تا مجوز شمارهگذاری را دریافت کند. چانگان CS۳۵ پلاس که با مدلهای تیپ ۲ و ۳ عرضه شده است. توانسته تا مجوز پلاک ملی را اخذ کند. امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ نخستین خودروی وارداتی در دوره جدید شمارهگذاری شد. به این ترتیب فرآیند شمارهگذاری سایر خودروهای وارداتی هم آسان تر میشود.
با وجود آغاز شمارهگذاری CS۳۵ پلاس همچنان مشکل قیمتگذاری و عدم رضایت مشتریان این خودرو از عملکرد شورای رقابت و سازمان حمایت وجود دارد. گفته میشود که در هفته آینده بحث قیمت این کراس اوور وارداتی به نتیجه خواهد رسید.
قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است.
نخستین خودروی وارداتی با پلاک ملی
این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخهای جلو میرسد. نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است. از مزیتهای آن میتوان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون است. اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS۳۵ پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
چانگان CS۳۵ پلاس که نخستین خودروی وارداتی با پلاک ملی است. با تیپهای ۲ و ۳ به بازار عرضه میشود. تفاوت این تیپها در سطح امکانات ایمنی و رفاهی است. نمونه فول آپشن این کراس اوور چینی و وارداتی به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، دوربین عقب و دوربین زیر آینه شاگرد، فناوری LED چراغ ها، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.