شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد. از تعرفه واردات بگیرید تا هزینه گمرکی و هزینههای جانبی دیگر که مغزتان سوت میکشد!
شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد. براساس اطلاعیههای رسمی، تمامی افرادی که قصد خرید خودروهای وارداتی دست دوم را دارند، میبایست نخست از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت دریافت کنند.
در قدم بعدی نیز گواهی و تأییدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان محیطزیست نیاز است که هردو این دو تأییدیه با توجه به مانعتراشیهای بسیار، بهخصوص ار طرف سازمان استاندارد، بیمانند به هفتخوان رستم نیست.
جدای از این موارد دریافت گواهی از این سه سازمان، متقاضیان باید هزینههای هنگفتی بابت مجوز واردات خودرو دست دوم دریافت کنند که جزئیات تمام این هزینهها با درصدهای در نظر گرفته شده را در ادامه مطلب بررسی کردهایم. با ما همراه باشید.
طرح واردات خودروهای دست دوم قرار است به زودی به اجرا برسد و در همین راستا تعرفه واردات این خودروها و هزینههای جانبی آنها برای ورود به کشور مشخص شده که در ادامه جزئیات آنها را بررسی خواهیم کرد.
تمام واردکنندگان برای واردات خودرو به کشور در قدم نخست باید مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و همچنین گواهی از سازمان استاندارد و محیط زیست اخذ کنند. علاوه بر این، منشا ارز واردات خودرو نیز باید توسط بانک مرکزی تایید شود. در این طرح خودروهای سواری اعم از سواری معمولی، سواری استیشن و سواری کار، مطابق ماده ۱ آییننامه راهنمایی و رانندگی و اصلاحات بعدی آن اجازه واردات را خواهند داشت.
تعرفه واردات خودروهای دست دوم بنزینی
- بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سیسی، ۲۰ درصد
- بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سیسی، ۷۰ درصد
- بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سیسی، ۹۵ درصد
- بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سیسی، ۱۳۵ درصد
- بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سیسی، ۱۶۵ درصد
- بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سیسی، ۱۷۵ درصد
هزینههای قانونی واردات خودروهای کارکرده
- ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی (از جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی)
- ۱ درصد حقوق ورودی به عنوان عوارض هلال احمر
- نیم در هزار ارزش گمرکی عوارض پسماند
- عوارض واردات خودروهای بنزینسوز و هیبریدی به میزان ۱۰ درصد ارزش گمرکی
- درصورت واردات بدون کارت بازرگانی یا توسط اشخاص حقیقی، ۲ درصد مالیات علیالحساب.
- هزینه استاندارد معادل 8 در هزار ارزش cif
- گواهی اسقاط خودرو برای پلاک هر خودروی ترخیص شده ۱.۵ درصد ارزش خودرو
- ۱۰ درصد از ارزش گمرکی خودرو بر اساس سند ترخیص برای شمارهگذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی ) و ۳ درصد ارزش گمرکی در زمان شمارهگذاری
- هزینه نقل و انتقال دارایی عوارض شهرداری در زمان پلاک بسته به نوع خودرو
تعیین ارزش خودرو کارکرده
وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش خودروهای وارداتی دست دوم را تعیین خواهند کرد که این ارزش مبنای پرداخت گمرکی برای واردات خودروها خواهد بود.
6 پاسخ
این ماشینهای وارداتی به چه اشخاصی تعلق میگیرد
به این تعرفه ها به من که تعلق نمیگیره ، بهتره پاشم پراید اسقاطیمو ببرم کارواش و آب و روغنش رو چک کنم !
۳۸.۵ درصد هزینه میگیرن…اگه خودرو ۱ میلیارد باشه ۳۸۵ میلیون هزینه وارداتشه به اضافه زاییدن هزینه های بعدی….ما چقدر بدبختیم ای خدا…فقط ۵ درصد جامعه توان خرید دارن مابقی همون فرقون سایپا باید سوارشیم
تاکی سواری بگیرن ازمون ای خدا
یه ماشین ۲۰هزار دلاری زیر ۲۰۰۰سی سی
در میاد ۵۰هزار
این یعنی ارزش یک ایرانی بیشتر از سوار شدن ماشین چینی نیست
اونم ماشینهای چینی با کیفیت سفارشی خیلی پایین (مخصوص ایران ) و با قیمتی حداقل دوبرابر عرف جهانی.
حسبنا الله و نعم الوکیل
حسبنا پراید و نعم الوکیل