اعضای انجمن قطعه سازی ایران در نشست با مدیرعامل سایپا با اشاره به چالشهای پیش روی این صنعت، اعلام کردند یکی از دلایل خارج شدن قیمت قطعات یدکی از حالت رقابتی، دشواری تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه از پتروشیمیها و فولادیها است.
آقای محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا هم با اشاره به اینکه بهرهوری در فرآیند تولید، به کاهش زیان عملیاتی منجر میشود، گفت: با کاهش هزینههای سربار و مدیریت صحیح زنجیره تامین و شرکتهای اقماری، این کاهش زیان عملیاتی شده است.
وی از سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو که موجب زیان انباشته خودروسازان در طول سالهای گذشته شده است، انتقاد کرد و افزود: با توجه به استراتژیهای تعریف شده و با اصلاح روش قیمت گذاری، امکان کاهش زیان انباشته عملیاتی خودروسازان وجود دارد.
تیموری با اشاره به برنامه ریزی سایپا برای افزایش خدمات پس از فروش با کیفیت، افزود: باید شبکه نمایندگیها را تقویت کنیم، زیرا یکی از مهمترین اصل و رسالت ما، بالا بردن کیفیت خدمات پس از فروش است.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: امسال و در سال آینده با توجه به دستورات رئیس جمهوری و همچنین سیاستهای دولت، ۳ محصول جدید آریا، شاهین اتوماتیک و چانگان به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.