نمونههای اولیه پیکاپ چانگان هانتر به عنوان محصول وارداتی شرکت زامیاد، از گمرک ترخیص شدند. این پیکاپ چینی که محصول مشترک چانگان و PSA (گروه پژو سیتروئن) بهشمار میرود، قرار است با موتور ۲.۴ لیتری توربو ۲۱۱ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته AT اتوماتیک به بازار وارد شود.
پیکاپ چانگان هانتر در اصل Kaicene F70 نام دارد. Kaicene F70 در حقیقت محصولی است که براساس شراکت چانگان و PSA (پژو سیتروئن) شکل گرفت. حتی پیکاپ Peugeot Landtrek هم که از سال ۲۰۲۰ در مناطقی مانند آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی، آسیا و اوکراین به فروش میرسد، از قطعات بدنه Kaicene F70 استفاده میکند.
این پیکاپ چینی نامهای بسیار زیادی در بازارهای گوناگون دارد. این وانت تجاری را در برخی از بازارها با نام Changan F70 میشناسند و در بعضی از کشورها با نام Changan Hunter به فروش میرسد.
حتی با نام Changan F70 Hunter هم شناخته میشود. اما نباید این خودرو را با Changan Lantop (یا همان Changan Lantazhe) اشتباه گرفت. متأسفانه در روزهای اخیر برخی از رسانههای داخلی این خودرو را Changan Lantazhe معرفی کردند که به عنوان CHANGAN EXPLORER هم شناخته میشود.
باید گفت که CHANGAN EXPLORER نسخه فیسلیفت Kaicene F70 بهشمار میرود. اما نمونههایی که اکنون در تهران حضور دارند، Kaicene F70 هستند که لوگوی چانگان روی آنها قابل مشاهده است.
قیمت پیکاپ چانگان هانتر در بازار خودرو چین
پیکاپی که قرار است با نام چانگان هانتر توسط زامیاد در بازار خودرو ایران بهفروش برسد در کاملترین تیپ خود ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ یوان در چین قیمت دارد. این رقم براساس نرخ ارز امروز برابر است با ۸۹۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان.
سادهترین تیپ آن نیز به قیمت ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ یوان به دست چینیها میرسد که معادل ۷۰۱ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان است. از آنجایی که چانگان هانتر یک خودرو تجاری بهشمار میرود، قیمت آن هم در بازار خودرو ایران توسط شورای رقابت تعیین نمیشود. این بدان معناست که قیمت این محصول را زامیاد تعیین میکند.
طراحی پیکاپ چانگان هانتر
برخلاف تصور بسیاری از رسانههای داخلی، نمونههای وارداتی به ایران توسط زامیاد، نسخه فیس لیفت پیکاپ چانگان هانتر نیست. این بدان معناست که با محصولی قدیمی و کمی زمخت روبرو خواهیم شد. البته این خودرو در کنار سایر پیکاپهای چینی در ایران، همچنان مدرن به نظر میرسد!
همانطور که در تصاویر بالا نیز قابل مشاهده است، نمونه فیسلیفت هانتر دارای ظاهری کاملاً بهروزتر است. اما مدیران سایپا و زامیاد تصمیم گرفتند که نسخه قدیمیتر این خودرو را وارد بازار ایران کنند.
بیشترین اتفاق ممکن در نسخه فیسلیفت چانگان هانتر در بخش جلوی این خودرو رخ داد. همانطور که میبینیم، تمامی بخشهای مربوط به چراغها، سپر جلو، درب موتور، جلو پنجره و… در این بخش تغییر کردند.
اما در نمای کناری، پیکاپ چانگان هانتر وارداتی زامیاد، هیچ تفاوتی با نسخه فیس لیفت خود ندارد. تنها تفاوتهایی که احساس میشود، ابعاد رینگها و تایرها و همچنین دیزاین متفاوت رکاب در نسخه فیس لیفت است.
در نمای عقب حتی میتوان اشاره کرد که نسخه قبل و بعد فیس لیفت هانتر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. حتی دیزاین گرافیک چراغها در نسخه فیس لیفت همان است که در نسخه وارداتی زامیاد میبینیم. اما اتفاق بزرگ را باید در داخل کابین این خودرو جستجو کرد.