چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات نیم ور

نمایشگاه بین المللی سنگ محلات 1401

محلات شهری از توابع شهرستان محلات و مرکز شهرستان محلات استان مرکزی است. ره‌آورد آن انواع گل و گیاه حلواشکری و کنجدی، ارده، ماهیان زینتی، گیوه، محصولات کشاورزی و قطب صنعتی آن انواع سنگ‌های تراورتن هست. شهر محلات از طرف شمال به اراک و از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان و از غرب به خمین و از طرف شرق به دلیجان محدود است.

این شهر رتبه اول را از لحاظ تنوع تولید گل در کشور دارد محلات دارای منابع متعدد و غنی معادن سنگ زینتی سنگ تراورتن و مرمریت است.

مطلب مرتبط: اخبار نمایشگاه
علت نام‌گذاری این شهر به آن جهت است که از محله‌های گوناگون با فرهنگ‌های مختلف در این شهر سکونت دارند. گویش مردم محلات فارسی زبان و به لهجه محلاتی صحبت می‌کنند.
مردم این شهر مسلمان و شیعه‌مذهب می‌باشند. جاذبه‌های گردشگری این شهر آبگرم محلات دهکده جهانی بید قرمز بزیحان پارک زیبای سرچشمه محلات مجتمع آب ‌درمانی و آبگرم طبیعی محلات آتشکده وآتشگده و سرچشمه محلات می‌باشند.
آب مصرفی این شهر از سرچشمه‌های دز در الیگودرز سرچشمه‌های شهرستان الیگودرز تأمین می‌شود که یکی از مهم‌ترین آب‌های دنیاست. جمعیت شهر محلات حدود ۴۳۲۴۵ تن می‌باشد. مساحت این شهرستان37.2079 کیلومترمربع برابر ۱٫۷ درصد کل استان با تراکم نسبی ۲۱ نفر می‌باشد.
محلات یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است این شهر به شهر گل هم معروف است. صنعت سنگ محلات از مزایای بسیار مهم این شهرستان می‌باشد که وجود معادن سنگ تراورتن باعث شهرت این شهر در صنعت سنگ شده بخش قابل ‌توجهی از سنگ تراورتن کشور و دنیا در محلات واقع‌شده که خود این امر این شهرک را در حوزه اقتصادی تقویت کرده و بیش‌از ۶۰ درصد سنگ تراورتن کشور از معادن محلات تامین می‌شود.


حدود 230تن سنگ تراورتن پارسال از معادن شهرستان محلات استخراج و به‌صورت کوپ به نقاط مختلف کشور ارسال شد. تراورتن سفید محلات مرغوبیت خاصی دارد و این سنگ از نظر کیفیت در دنیا زبانزد است.
شهرستان محلات یکی از قطب‌های مهم در تولید و فرآوری سنگ ساختمانی به‌ویژه سنگ تراورتن می‌باشد.

این شهرستان حدود ۳۰ معدن سنگ تراورتن دارد که دارای بالاترین ذخایر و تنوع سنگ تراورتن می‌باشد که این امر خود سبب شده که یکی از قطب‌های اصلی سنگ تراورتن در دنیا شود حتی به بازار سنگ تراورتن هم معروف است.
معدن تراورتن آبگرم در شهر محلات واقع در جاده آبگرم استان مرکزی واقع‌شده و با استخراج ماهیانه حدوداً ۲۰ هزار تن سنگ از چندین معادن فعال کشوراست. از تراورتن آبگرم کرم روشن و بعضاً سفید می‌باشد که بهترین کیفیت سنگ این منطقه می‌باشد و ناخالصی ندارد.
در سورت سفید تراورتن معمولاً لکه‌های سیاه‌ رنگ در آن دیده می‌شود و حتی در سورت‌های خوب آن خلل و فرج آهای ریزی می‌باشد که شباهت زیادی به تراورتن حاجی‌آباد دارد.
تراورتن آبگرم به دلیل رنگ کرم ساب پذیری بالا چسبندگی جذب با ملات تنوع سورت و حتی قیمت رقابتی آن مناسب تمام سلیقه‌ها با هر نوع بودجه‌ای می‌باشد.
معدن تراورتن سفید آتشکوه محلات در شهرستان نیمور در100کیلومتری شهرستان اراک در فاصله 3‌کیلومتری شرق نیم ور و 15‌کیلومتری شرق محلات واقع‌شده است.
نمایشگاه سنگ محلات که به نمایشگاه سنگ ایران نیز معروف است یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های سنگ ایران است.
این نمایشگاه هرساله در شهر نیمور و در مهرماه برگزار می‌شود و ساعت بازدید آن ۱۰ صبح تا ۷ عصر می‌باشد. زمان برگزاری این نمایشگاه در سال ۱۴۰۱، ۱۹ تا 22 مهر ماه می‌باشد. محل برگزاری نمایشگاه دائمی نیم ور با متراژ 26734 مترمربع می‌باشد. برگزارکننده نمایشگاه نیمور، آقای محمود حلاجیان می‌باشد که هرساله با توان حداکثری خود این نمایشگاه را باشکوه ‌تر از سال گذشته برگزار می‌کنند. در این نمایشگاه حدود ۲۰ هزار تن سنگ کوپ از بیش‌از ۳۰۰ معدن کشور به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه‌های فضایی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع با حضور ۴۰۰ شرکت و معدن برگزار می‌شود که ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان آن از استان مرکزی بوده و شرکت‌کنندگان دیگر آن از ۱۸ استان دیگر کشور هستند. نمایشگاه نیمور در مدت ۴ روز برپایی درآمدزایی مطلوبی را برای نمایشگاه به ارمغان می‌آورد. حدود نیمی از این فروش و درآمدزایی در بخش سنگ کوپ بوده که بیشتر خریداران آن تجار خارجی بودند و در نمایشگاه محلات به‌جز نمایش گذاشتن کوپ و فروش آن‌ها انواع ماشین‌آلات صنعتی مربوط به این صنف هم در معرض نمایش گذاشته می‌شود و به فروش می‌رسد. در این نمایشگاه غرفه‌ها از آخرین دستاوردهای خود در حوزه سنگ تزئینی و نما فرآوری سنگ‌های ساختمانی معادن سنگ ماشین‌آلات استخراج معدنی قطعات و لوازم سنگبری معدن و ماشین‌آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته سنگ به نمایش می‌گذارند. می‌توان به این‌موضوع هم اشاره کرد که برگزاری این نمایشگاه یک رخداد اقتصادی هم می‌باشد. نمایش سنگ کوپ در فضای بازدهی نمایشگاه انجام می‌شود. افتتاحیه این نمایشگاه هرساله با حضور مسئولین استانی و فعالین بخش سنگ انجام می‌پذیرد. حدود ۳۲۰ واحد فرآوری سنگ در شهرک صنعتی استان مرکزی حضور دارند که از این تعداد ۲۶۰ واحد متعلق به محلات نیم ور هستند. ایران ازجمله تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌های ساختمانی است که در شکل خام بدون برش کوپ و همچنین برش خورده اسلب و تایل آن را به سرتاسر جهان صادر می‌کنند. ایران کشوری غنی از معادن انواع سنگ‌های ساختمانی است و می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران در جایگاه چهارم تولید کنندگان سنگ در جهان قرار دارد. تا چند سال پیش نمایشگاه نیم ور در داخل شهر در سوله ورزشی برگزار می‌شد و برگزارکننده آن آقای دکتر سرافراز و همکارانشان بودند. در چندین سال اخیر برگزاری نمایشگاه شرکت محترم فرجاد تجارت با مدیریت محترم آقای مهندس محمود حلاجیان در دست گرفته و با بهترین شکل آن را هرسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌کنند. تلاش آقای مهندس حلاجیان و حس مسئولیت ایشان در اینکه این نمایشگاه به بهترین نحو برگزار شود قابل قدردانی است. این نمایشگاه مورد استقبال کشورهایی چون چین ایتالیا روسیه ترکیه و هند می‌باشد. از تلاش‌ها و دستاوردهایی که آقای مهندس حلاجیان در برگزاری نمایشگاه سنگ نیممور داشتند. برگزاری سومین میز سنگ کشور با حضور فعالان و تشکل‌های حوزه سنگ نمای نمایندگان حوزه تجارت و وزارت صنعت در این دوره از نمایشگاه‌ها بوده آقای محمود حلاجیان همچنین در خبرگزاری‌ها یادآور شدند نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات کارنامه درخشان در سنوات قبل داشته و با توجه به اینکه محلات قطب مهم تولید سنگ‌های ساختمانی است برگزاری این نمایشگاه در قطب ایران ظرفیتی مؤثر در باز تعریف سیاست‌های معدنی و بازاریابی سنگ‌های ساختمانی دارد. شرکت محترم فرجاد تجارت با مدیریت محترم جناب آقای حلاجیان عزیز امسال برای اولین ‌بار برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد را که از ۴ 1 شهریور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود را برعهده دارد.


هدف از اجرای این نمایشگاه رویکرد فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید می‌باشد.
این رویداد بزرگ فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌ها و کارخانه‌های سنگ و ماشین‌آلات صنعتی محصولات و دستاوردهای خود را در معرض بازدید متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار دهند.
نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی نما از نمایشگاه‌های دوست دار محیط ‌زیست و متناسب با اقلیم ایران است و با توجه به پتانسیل ساخت‌وساز و ساختمان‌های لوکس در مشهد از پربازدید ترین نمایشگاه‌ها خواهد شد.
مشهد یکی از کلان‌شهرهایی است که در آن ساخت‌وساز زیاد انجام می‌شود که با رشد 9‌درصدی ساخت‌وسازها در مشهد مواجه هستیم.
البته مشهد با مواجه شدن با شرایط کرونا و تأثیری که روی همه اصناف همچنین ساخت‌وسازها گذاشته و با افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی مواجه شده که دادن تسهیلات برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یک تصمیم هوشمندانه برای دور زدن این شرایط بوده و حتی باعث استقبال بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران شد.
پس ما در مشهد با رشد و رونق ساخت‌وساز روبرو هستیم و حتی در بعضی از مناطق مشهد تاخت‌وتاز به‌جای ساخت‌وساز داریم.
شرکت معدن فرآوری امداد سهامی خاص در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و درحال‌حاضر جزء واحدهای تولیدی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام‌خمینی می‌باشد.
برگزاری مزایدات فروش در معدن تولیدی سنگ حاجی‌آباد واقع در محلات کیلومتر ۵ جاده خمین و آتشکده واقع در محلات کیلومتر ۲۰ جاده محلات به دلیجان انتهای جاده آتشکوه به‌صورت آنلاین در وب سایتشان برگزار می‌شود.
در اینجا لازم میدانم در مورد شهرستان دلیجان هم توضیحات مختصری را شرح دهم.
این شهرستان یکی از شهرستان‌های استان مرکزی است و مرکز آن شهر دلیجان است. این شهر با مساحت ۲۵۰ کیلومترمربع و مردم شیعه‌مذهب در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد .این شهر را به نام‌های دلیر گان دلیرجان دلیگان هم می‌شناسند. آب‌وهوای نیمه‌خشک و سوغات این شهر نبات حلوا شکری ارده جوزقند و از محصولات کشاورزی آن هندوانه خیار و انار می‌شود نام برد و جاذبه‌های گردشگری آن کاروانسرای دودهک پل شاه‌عباسی دودهک غار نخجیر می‌توان نام برد.
دلیجان هم ازمکان هایی است که در زمینه سنگ تراورتن فعالیت دارد.
سنگ تراورتن دلیجان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است واحدهای صنفی و معدن بسیار در دلیجان هستند که در زمینه فروش سنگ تراورتن فعالیت دارد.
و در آخر هم در مورد پایتخت سنگ ایران نیم ور توضیحات خواهم داشت. در بین راه محلات و دلیجان نیمور را می بینیم که با بیش‌از ۱ هزار سال قدمت به‌علت وجود معادن تراورتن و کارخانجات سنگبری و از همه مهم‌تر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ در این شهرستان پایتخت سنگ ایران معروف شده.

این شهرستان شهر کوچکی است و جمعیت زیادی ندارد ولی اکثر مردمان آن سطح درآمدی خیلی‌خوب دارند.
شغل اکثر مردمان آن مربوط به معدن و شغل‌های وابسته به آن هستند رستوران‌های معروف این شهر رستوران پاسارگاد و نیما هست و یک مراسم بیل گردان که در فصل بهار برگزار می‌شود با بیش‌از ۱ هزار سال سابقه در این منطقه شهرستان نیم ور برگزار می‌شود.
آب ‌وهوای منطقه خشک و نیم ور محلات پایتخت تراورتن ایران هم نام دارد. شهرت سنگ تراورتن نیمور به‌عنوان بزرگترین منبع سنگ تزیینی و صادرات ایران این روزها در آن‌سوی مرزها نیز شنیده می‌شود شهر نیم ور شهر معدن است. محلات پایتخت سنگ ایران روایت‌گر نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران است.

گروه بازرگانی طهرانی یکی از شرکت های معتبر هست که در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و محصولات خود را که توری فایبرگلاس و رزین اپوکسی میشود را معرفی میکند. توری فایبرگلاس از الیاف شیشه ای تولید میشود. این توری به دلیل ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلفی مثل صنعت سنگ و ساختمان و سیمانکاری قابل استفاده است. از رزین اپوکسی برای چسباندن تور پشت سنگ استفاده میشود.

برای خرید توری فایبرگلاس با کیفیت باید چند نکته را در نظر بگیرید:

1- از فروشنده یا شرکت مطمئن خرید کنید

2- برای خرید توری فایبرگلاس اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شده باشد.

3- مشخصات تور فایبرگلاس باید بر روی بسته بندی درج شده باشد و حاوی برگه مشخصات فنی مرتبط با محصول باشد و با فاکتور خریداری شده مطابقت داشته باشد.

بازرگانی طهرانی توری فایبرگلاس با برند مارامو که دارای استاندارد اروپا هست و در بسته بندی به فروش میرساند عرضه میکند و در انمایشگاه نیم ور معرفی میکند. برای خرید و قیمت تور فایبرگلاس میتوانی با این بازرگانی تماس بگیرید و مشاوره مناسب بگیرید.

مطلب مرتبط: اخبار صنعت سنگ

4.9/5 - (43 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *