گفت‌و‌گو با محمود عسگریان مدیرعامل شرکت ساب سنگ الوند

گفت‌و‌گو با محمود عسگریان

“انواع لقمه ساب‌ها در صنعت سنگ ساختمانی”

در محیط پویا و پیچیده‌ی امروز برای سازمان‌های مختلف ضروری است که به طور مداوم دانش جدید را به شکل ایجاد اعتبار بخشی و کاربرد در محصولات و خدمات خود به کار گیرند. در همین زمینه «پیتر دراکر» می‌گوید راز موفقیت سازمان‌ها در قرن ۲۱ همان مدیریت دانش است و مسئله‌ی چالشی که در اینجا وجود دارد این است که مدیریت دانش نوعی وضعیت سیستماتیک بوده و مقوله‌ای است که اجرای موفقیت‌آمیز آن نیازمند نگرشی همه جانبه و فراگیر به عوامل مختلف سازمانی است و اجرایی کردن آن مانند هر سرمایه‌گذاری دیگر، مقدمات و زیرساخت‌هایی را می‌طلبد و قطعا یک تصمیم استراتژیک برای سازمان خواهد بود.

مطلب مرتبط:اخبار صنعت سنگ



سنباده‌های مصرفی برای کارخانجات فرآوری سنگ‌های تزئینی در داخل کشور تولید می‌شوند و شرکت‌ها اگر دارای دانش فنی بالا و مدیریت دانش باشند، می‌توانند سنباده‌هایی با کیفیت عالی تولید کرده و حدود ۹۰ درصد از نیاز کشور را تامین نمایند. البته همانطور که در ابتدا عرض کردم داشتن دانش کافی برای تولید و مدیریت آن دانش در کارخانجات تولیدی اهمیت بسیار دارد. دائما در مورد کنترل مواد اولیه مصرفی برای تولید و کنترل پروسه تولید تاکید دارم و از همه مهم‌تر دانش نحوه مصرف این سنباده است که حائز اهمیت می‌باشد.

مطلب مرتبط:اخبار نمایشگاه



بدون داشتن دانش فنی از مشخصات شیمیایی و فیزیکی سنگ‌ها و نحوه چیدمان آنها، هدرها در ماشین‌آلات بکار گرفته شده و فاکتورهای دیگر همانند فشار یا ضد فشار هدرها و کنترل آب‌های مصرفی و نحوه چیدمان سنباده‌ها، نتیجه مطلوبی نخواهیم داشت. لذا خدمات پس از فروش در این صنعت بسیار نقش کلیدی را ایفا می‌کند. پیشنهاد من این است که ضمن بالا بردن کیفیت و حمایت از تولید کشور، با ورود این نوع محصولات از کشورهایی که تکنولوژی جدید این کالاها را در اختیار دارند، بتوانیم از دانش فنی آن‌ها استفاده کرده و به خودکفایی کامل در این صنعت برسیم.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *