توری پشت سنگ چیست؟

توری پشت سنگ چیست؟

سایت khabarsang.ir یکی از سایت های حوزه اخبار مربوط به صنعت سنگ می باشد که فعالان در حوزه سنگ و  ساختمان با مراجعه کردن به این سایت می توانند اطلاعات و اخبار بروز و همچنین با محصولاتی مانند توری فایبرگلاس آشنا می شوند. در این مقاله به یک نوع از توری های فایبرگلاس مورد استفاده در صنعت سنگ پرداخته می شود.

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های مختلف از جمله در زمینه محصولات شیمی و پلیمری محصولات جدیدی هر روز وارد بازار جهانی می شود. یکی از محصولات پلیمری توری فایبرگلاس می باشد که این توری در کارخانه های سنگبری حین فراوری سنگ به پشت سنگ و بقچه کردن سنگ به کار میرود.

انواع توری پشت سنگ

توری پشت سنگ در انواع مختلف با ابعاد و گرماژ های مختلف به بازار عرضه می شود. برای تولید سنگ آنتیک از توری با عرض 60 سانتی متر با گرماژ 65 تا 120 گرم استفاده می شود. برای سنگ های تایل که در کارخانجات سنگبری قله بری تولید می شود. از توری با عرض های متفاوت استفاده می شود. از توری با عرض های 40 و 60 و 80 سانتی متری با گرماژ 65 گرمی می باشد.

 از تور پشت سنگ برای فراوری سنگ اسلب های مورد استفاده قرار می گیرند، این توری دارای 5نوع دارد.

  • توری پشت سنگ 45 گرمی با چشمه 3*3
  • توری پشت سنگ 60 گرمی با چشمه 1*2 (ریزبافت)
  • توری پشت سنگ 65 گرمی با چشمه 3*3
  • توری پشت سنگ 75 گرمی با چشمه 4*4
  • توری پشت سنگ 75 گرمی با چشمه 9*7

توری پشت سنگ 45 گرمی با چشمه 3*3

این توری دارای ضخامت کم  و گرماژ پایین با آغشتگی خیلی کم رزین اپوکسی به سنگ چسبیده و فراوری سنگ با این نوع توری دارای صرفه اقتصادی می باشد این نوع توری استحکام کمتری نسبت به سایر توری ها دارد.

توری پشت سنگ 60 گرمی با چشمه 1*2 (ریزبافت)

این نوع توری به دلیل ضخامت کم و بافت متراکم دارای استحکام بالا و مصرف رزین اپوکسی کمتری دارد لذا محصول اقتصادی می باشد، برای سنگ هایی که شکستگی کمتری دارند بهترین گزینه می باشد.

توری پشت سنگ 65 گرمی با چشمه 3*3

پرکاربردترین توری در صنعت سنگ می باشد بعنوان انتخاب اول در کارخانجات سنگبری است.

توری پشت سنگ 75 گرمی با چشمه 4*4

این توری ضخیم ترین توری رایج در فراوری سنگ می باشد با توجه به ضخامت که دارد مصرف رزین اپوکسی بیشتری نیاز است. با توجه به افزایش قیمت رزین اپوکسی برای فراوری سنگ توری مقرون به صرفه نمی باشد. لذا برای استفاده از این نوع توری از رزین پلی استر استفاده می شود.  

توری پشت سنگ  75 گرمی با چشمه 9*7

کوچکترین عرض توری 75 گرمی دابل عرض 120 سانت می باشد که مناسب برای فرآوری سنگ اسلب کوچک است. بزرگترین عرض این نوع توری 190سانت می باشد که برای فرآوری اسلب های شکننده بزرگ تا عرض ۲ متر بسیار مناسب می‌باشد. البته اگر اسلب ها خیلی بزرگ باشد از تور سایز 2 متر استفاده می گردد.

جمع بندی

انواع توری در کارخانجات سنگبری استفاده می شود یکی از پر مصرف ترین آنها توری پشت سنگ می باشد، این نوع توری با توجه نوع سنگ و میزان ترک های سنگ انتخاب می شود.

گروه بازرگانی طهرانی با دودهه فعالیت یکی از عرضه کننده های توری فایبرگلاس پشت سنگ می باشد که پذیرایی خدمات به فعالان حوزه سنگ می باشد.

سوالات متداول

برای سنگ مرمریت خرد چه توری استفاده می گردد؟

بهترین توری برای سنگ مرمریت توری 9*7  با گرماژ 75

بهترین توری با چه عرض و گرماژ برای سنگ آنتیک مناسب است؟

توری 3*3 در عرض های 40 و 60 و 80 سانتی متر

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *