نمایشگاه دائمی جهاد کالا

نمایشگاه دائمی جهاد کالا

نمایشگاه جهاد کالا در در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود که اکثر تولید کننده های بزرگ در آن حضور دارند و مشتریان می توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم کالای خود را خریداری کنند.

طرح ملی توان خرید با هدف حمایت از کالای ایرانی و با عنوان جهاد کالا بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 آبان 1401 با حضور مسئولین وزارت صمت، فعالان اقتصادی ، اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تهران به صورت رسمی افتتاح شد. این طرح برای ماه ها ادامه دارد.

راه اندازی طرح ملی جهاد کالا به منظور حذف واسطه و در نتیجه ارزان تر شدن قیمت کالا، تسهیل در خرید لوازم خانگی با ارائه اقساط متنوع و دسترسی آسان به محصولات اکثر تولید کنندگان انجام شده است.

اکثر تولید کنندگان لوازم خانگی ایران در این نمایشگاه حضور دارند و فرآیند وام دهی در 5 بانک (بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه) با هم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می‌گیرد.

طرح جهاد کالا یک پروژه ملی در راستای حمایت از تولید، خرید لوازم خانگی ایرانی با تسهیلات ویژه و نیز طرح ملی خرید جهیزیه ایرانی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان کشور است.

اهداف طرح جهاد کالا

اهداف طرح جهاد کالا

هدف از اجرای این طرح، تسهیل در فرایند خرید لوازم خانگی ایرانی با قیمت مناسب و شرایط اقساط مناسب بود. در این طرح، حذف واسطه ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی اولویت مجموعه جهاد کالا بوده تا به این واسطه، مصرف کننده نهایی با کمترین هزینه بتواند کالای مورد نیاز خودرا تهیه کند.

طرح ملی جهاد کالا یا جهیزیه ایرانی با هدف ارائه تسهیلات ویژه برای خرید لوازم خانگی و همچنین حمایت از کالای ایرانی راه اندازی شده است.

 برنامه های دولت برای طرح جهاد کالا

 در این طرح دولت محترم و همچنین بانک ها همراهی لازم را داشته اند و به زودی در تمامی ۳۲ استان کشور، این طرح اجرایی خواهد شد.

همچین طرح جهاد کالا طرح جدیددولت است و تا این لحظه حدود ۵۰ هزار میلیارد از طریق بانک های مختلف تامین منابع شده است. به همت مجموعه جهاد کالا قصد داریم در سال ۱۴۰۲ میزان منابع را به صد هزار میلیارد تومان برسانیم.

مطلب مرتبط:اخبار نمایشگاه



از دیگر برنامه های مجموعه جهاد کالا، طرح ضمانت کالای ایرانی است که طی ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد. باید مصرف کننده کالای ایرانی با خیال آسوده کالا تولید داخل را خریداری کند، بر همین اساس طرح ضمانت کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دارد.

اهمیت حمایت از کالای ایرانی

واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل‌مشاهده است. برای اصلاح این عادت ناپسند باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از راه‌های درست وارد شویم تا تحقق کامل اهداف جهاد اقتصادی را شاهد باشیم.شاید اصلی‌ترین گام‌های دست یافتن به این هدف تأکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه‌ای برای مصرف‌کنندگان نیست، بلکه تولیدکننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر، اجازه ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند. تولیدکننده باید مصرف‌کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب به بدهد و مصرف‌کننده هم باید تا جنس ایرانی هست، جنس خارجی نخرد. البته این به معنای آن نیست که مردم، چشم‌بسته کالای نامرغوب و گران بخرند.

از طرفی مصرف کالای خارجی، متضرر شدن کشور از ورود این کالاها، بیکاری چند میلیون نفر از جوانان کشور، بالا رفتن خطرات امنیتی در کشور، تعطیلی کارخانه‌ها و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، نارضایتی از میزان اندک حقوق و مزایا در خانواده‌های کارگران و رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *