۸۰ هزار مترمربع از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی بوشهر بازپس‌گیری شد

۸۰ هزار مترمربع از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی بوشهر بازپس‌گیری شد

سید حسین حسینی روز چهارشنبه اظهار کرد: در سال‌ جاری اراده بسیار جدی برای پیشگیری از سوداگری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و در همین راستا نسبت به بازپس‌گیری زمین‌هایی که به طور قطع به تولید ختم نمی‌شوند، اقدام شده است.

مطلب مرتبط:صنعت سنگ



وی بیان کرد: مطابق فصل (د) دفترچه قرارداد واحدهای صنعتی، طرف قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی و متقاضی ایجاد واحدهای تولیدی متعهد است در مدت یک سال یا بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده مورد تایید شهرک‌های صنعتی عملیات ساختمانی را به پایان رسانده و گواهی پایان کار دریافت کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر افزود: از طرفی، مطابق فصل (و) همان دفترچه قرارداد، در صورت عدم تحقق هر یک از تعهدات مربوط به متقاضی ایجاد واحد تولیدی اعم از عدم پرداخت مبلغ قرارداد، هزینه‌های خدماتی و نگهداری، هزینه‌های اختصاصی و سایر مطالبات، شرکت شهرک‌های صنعتی در مهلت مقرر حق فسخ قرارداد به اختیار و تشخیص خود را دارد.

حسینی ادامه داد: در برخی موارد شرایط فعالیت متقاضی ایجاد واحد تولیدی امکان سپری کردن همه راه را برای متقاضی فراهم نمی‌کند و زمین در اختیار گرفته شده تبدیل به عرصه یک واحد تولیدی نمی‌شود، هرچند که در پاره‌ای از موارد دلایل دیگری نظیر سوداگری نیز به این موضوع دامن می‌زند.

وی افزود: در چنین مواردی شرکت شهرک‌ها مطابق اختیار منبعث از دفترچه قرارداد می‌تواند اراضی واگذار شده را بازپس گرفته و به تولیدکننده واجد شرایط دیگر واگذار کند.

شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اکنون با دارا بودن ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و 1150 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸۰ واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم هفت‌هزار و ۱۲۰ نفر را در سراسر استان فراهم کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *