زن ایرانی که به سراغ سخت ترین شغل دنیا رفت؛ کار در معدن

زن ایرانی که به سراغ سخت ترین شغل دنیا رفت؛ کار در معدن

یک زن نمونه و موفق است، از پس سختی‌های زیادی برآمده، برای کودکانش هم مادر بوده هم پدر؛ علاوه بر اینها از پس یک شغل سخت و مردانه برآمده و درکارش پیشرفت‌های زیاد داشته.

مطلب مرتبط:معدن



سال ۱۳۸۹ همشهری سرنخ سراغ یک زن متفاوت رفت. زنی که سخت ترین شغل دنیا را برای گذران زندگی اش انتخاب کرده بود. کار کردن در معدن آن قدر عجیب است که گفتیم شاید بد نباشد بعد از سال‌ها دوباره روایت این زن پرتلاش را بخوانید. این گزارش همان مطلبی است که ۱۳ سال پیش در همشهری سرنخ منتشر شده است:
او تا همین چند سال پیش مثل بقیه کارگران معدن سنگ می‌شکست و در دل تخته‌سنگ‌ها چاشنی انفجاری کار می‌گذاشت. این گزارش حکایت زندگی شیرزنی به نام منیژه ابن عباسی است باورش سخت است اما این زن موفق درحال حاضر ۶۲ ساله است و صاحب یک معدن سنگ به نام معدن شیخ معروف ابن عباسی بعد از فوت شوهرش شغل او را در معدن به دست‌آورد و همه تلاش‌اش را بکار گرفت تا سرپرست خوبی برای شش فرزندش باشد علاوه براینکه او یک مادر موفق است چهار سال هم به عنوان کارآفرین برتر شناخته شد.
«بعد از اینکه شوهرم فوت کرد، زندگی‌ام شد کار کردن در معدن شیخ معروف.» این را منیژه ابن عباسی می‌گوید. او بعد از اینکه در سال ۱۳۶۱ همسرش را از دست می‌دهد تصمیم می‌گیرد به جای همسرش نان‌آور خانواده شود منی‌ژه باید به جای پدر خانواده سرپرستی شش بچه قد و نیم‌قد را به عهده می‌گرفت. او نمی‌خواست دست‌اش را جلوی دیگران دراز کند به همین دلیل در معدن مشغول به کار شد و موفقیت‌های زیادی به دست آورد این شیرزن تا به امروز توانسته چهار سال کارآفرین برتر صنعت و معدن استانش شود.                  

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *