خودروهای وارداتی هیوندای مشخص شدند

خودروهای وارداتی هیوندای مشخص شدند

پس از این که الانتراهای وارد شده تاییدیه سازمان استاندارد را دریافت کردند، سر و کله ۴ خودروی دیگر از کمپانی هیوندای هم در ایران پیدا شد. طی عکس هایی که دیروز از کرتا بدستمان رسید متوجه شدیم علاوه بر الانترا، محصولات دیگر کمپانی هیوندای نیز قرار است وارد بازار ایران شود.

خودروهای وارداتی هیوندای کدام اند؟
حال اما مطلع شدیم علاوه بر کرتا، اکسنت، توسان و آی ۲۰ هم قرار است به زودی وارد ایران شوند تا بتوانند از سازمان استاندارد مجوز شماره گذاری را دریافت کنند.

به این ترتیب تا به حال ۵ خودرویی از کمپانی هیوندای که قرار است به صورت وارداتی بیایند یعنی الانترا، کرتا، توسان با موتور ۲ لیتری، اکسنت و i20 مشخص شده اند. احتمالاً در آینده ای نزدیک عکس هایی از این خودروها به بیرون درز کند و شاهد حضور آن ها در خیابان های ایران جهت تست جاده ای و کسب مجوز سازمان استاندارد باشیم.

البته تا این زمان هنوز مشخص نیست که کدام شرکت متولی وارد کردن هیوندای است اما می دانیم که مجموعاً حدود ۱۰۰۰ عدد از آن ها تا به حال ثبت سفارش شده اند.

مشخصات فنی هیوندای الانترا

مشخصات فنی هیوندای الانترا

در هیوندای الانترا پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی گاما MPi  را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT  به چرخ های جلو منتقل می شود.

مشخصات فنی هیوندای کرتا

مشخصات فنی هیوندای کرتا

از نسخه‌های تست این خودرو مشخص است که هیوندای کرتا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار خواهد شد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و همچنین شتاب آن نیز نزدیک به ۱۲ ثانیه خواهد بود.

مشخصات فنی هیوندای توسان

مشخصات فنی هیوندای توسان

توسان مورد بررسی هم از نوع بیسیک و محور محرک آن چرخ های جلوست. قوای محرکه این مدل یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه را برعهده دارد و مصرف سوخت ترکیبی توسان نیز ۸.۱ لیتر است.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت ۲۰۲۳ دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک IVT، که در واقع نوعی پیشرفته و هوشمند از CVT به شمار می آید، به چرخ های جلو منتقل می شود.

مشخصات فنی هیوندای i20

مشخصات فنی هیوندای i20

آی ۲۰ جدید با یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ قابل عرضه است که می تواند یکی از دو خروجی ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخاری را برحسب برنامه ریزی موتور و نسخه انتخابی مشتری داشته باشد. در کنار این موتور احتراقی یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی نیز در نظر گرفته شده است که آی ۲۰ جدید را به یک خودروی هیبرید خفیف (Mild-Hybrid) تبدیل می کند. در نهایت، توان و گشتاور تولیدی به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل داده می شود.

3.8/5 - (30 امتیاز)

10 پاسخ

  1. خووروهای وارداتی باید تاییدیه استاندارد دریافت کنن، بعد خودروهای داخلی چی؟!🤣

  2. برای ما مردم عادی چه فرقی میکنه
    توسان باشه یا هیوندا…ما که نمیتونیم سوارشیم.
    انتظار ما اینه که همین داخلی ها ارزون بشه.
    در واقع همیشه همین زور بوده ‌

    1. اتفاقا همین موضوع واردات باعث شده که ما مردم عادی پراید مدل ۸۱ هم نتونیم بخریم .چون سایت دیوار قیمت های ماشین های پراید مدل پایین بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون قیمت گزاری شدن ..حالا برای چه…خدا داند

  3. اینکه بعد از سالها انحصار خودروهای داخلی شکسته، خیلی ارزشمنده و یه قدم به جلوست. حداقل نتیجه اش هم پایین آمدن تدریجی قیمتها، وادارکردن خودروساز به افزایش کیفیت، ایجاد چندهزار شغل و استفاده از خودروهای روز دنیا در کشوره. کارخوب رو باید تشویق کرد. کسی که شکر بنده نکنه، خدا رو هم شکر نمی کنه.

  4. درود ما همیشه واردات خودرو و قطعات چینی خودرو داشتیم و داریم ولی هیچ وقت خودروارزان نشد
    وقتی عرضه از تقاضا پیشی بگیرد خودرو ارزان می‌شود. طرح های جدید واردات خودرو و جزئیات آن هم دلار را گرانتر می کند و هم انحصار شرکت‌های سازنده و وارد کننده خودرو رو مستحکم‌تر

  5. علاج درد صنعت خودرو اصلاح ساختار مدیریتی شرکت های خودرو ساز یا خصوصی سازی است…
    اینکه هر چند وقت یکبار مجوز واردات میدن و … مسکن های موضعی و فرار رو به جلو مسئولین است …

  6. درود!
    همشون قدرت اشب بخار کمی دارن و نسبت وزن به قدرتشون پایینه.توسان حداقل باید بین۱۹۰تا ۲۲۰یا۲۵۰‌اسب بخار باشه تا بتونه توی سربابلایی خوب عمل کنه.حجم‌موتورا هم که دیگه گفتن نداره.آخه پژو ۱۸۰۰سی‌سی و توسان بااون بدنه با۲لیتر چیکار مستونه بکنه؟فقط برای تو شهر خوبن.

  7. اتفاقا همین موضوع واردات باعث شده که ما مردم عادی پراید مدل ۸۱ هم نتونیم بخریم .چون سایت دیوار قیمت های ماشین های پراید مدل پایین بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون قیمت گزاری شدن ..حالا برای چه…خدا داند

  8. یعنی سازمان استاندارد که از قبل کیفیت خودروهای داخلی را به تایید رسونده حالا میخاد خودروهای وارداتی رو تایید کنه؟🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *