معاون وزیر صمت در ۶۴امین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور: واگذاری اختیارات ریاست سازمان و نظم‌بخشی مالی مهم‌ترین دستاوردهای اخیر است

واگذاری اختیارات ریاست سازمان و نظم‌بخشی مالی مهم‌ترین دستاوردهای اخیر است

در این مراسم که با حضور جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد، دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان، مهندس احمد رضازاده معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی و مهندس رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فن‌آوری و بودجه این سازمان به ارائه تاریخچه آغاز به کار سازمان از 64 سال پیش و همچنین فعالیت‌های اخیر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پرداختند.

مطلب مرتبط:معدن



در همین زمینه معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: در این سازمان  ۸۶ نفر با مدرک دکترا، 408 نفر با مدرک فوق لیسانس، ۱۴۱ نفر با مدرک لیسانس و 18 نفر با مدرک فوق دیپلم در حال  فعالیت هستند.


به گفته مهندس احمد رضازاده، تسریع در صدور احکام بازنشستگی به همت امور اداری، صدور و برقراری احکام حقوقی جدید برای پرداخت فوق‌العاده‌ها به کارمندان و بازنشستگان، انجام اصلاحیه به احکام معیشتی کارکنان و بازنشستگان، انجام امور رفاهی بخشی از فعالیت‌های انجام شده در معاونت برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور طی سال‌های اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری برای اخذ سند تک برگ برای سازمان و مراکز سازمانی در استان‌ها، بازسازی، تجهیز و نوسازی تاسیسات و زیرساخت‌ها، نوسازی سالن امفی تاتر مرحوم نصرالله خادم، به روزسازی آشیانه بالگردها، بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیز و بازسازی تجهیزات بخش آی‌تی و سرور، نوسازی و تجهیز ناوگان نقلیه، راه‌اندازی و شفاف سازی نظام پرداخت‌ها، تشکیل واحد حقوقی به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با دادستانی‌های استانی جهت بررسی و رفع مشکلات پیش‌روی سازمان، تعیین تکلیف اموال سازمان، ایجاد پدافند غیرعامل، تجهیز دوربین‌های نظارتی برای حفظ و حراست از مجموعه اموال دولت و سازمان، حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته، تصویب محوریت سازمان در مکان‌یابی ژئوپارک‌ها در هیئت وزیران، انجام مذاکرات مستمر با کمیسیون و فراکسیون معدنی مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار سامانه مدیریت اطلاعات مکانی نیز از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

در ادامه معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: برای نخستین بار به طور منسجم سعی کردیم همزمان با برگزاری سالگرد تاسیس سازمان از بازنشستگان و پیشکسوتان سازمان نیز تقدیر کنیم.

به گفته دکتر علیرضا شهیدی، با بررسی اسناد به این نتیجه رسیدیم که سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مصادف با ۹ مرداد در ۶۴ سال پیش است، تصریح کرد: از آن زمان قانون تاسیس سازمان ابلاغ شد و دکتر صفی اصفیاء به عنوان نخستین رئیس ستادی به کار مشغول شد و مرحوم مهندس خادم نیز از سال ۱۳۴۱ فعالیت در سازمان را به طور رسمی آغاز کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به بیان خاطرات خود طی ۳۰ سال فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی در این سازمان پرداخت.

شهیدی، تفویض و واگذاری اختیارات ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به معاونان و مدیران را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود طی سال‌های فعالیت در سازمان متبوع خود یاد کرد و گفت: دومین فعالیت مهمی که طی سال‌های اخیر انجام شد نظم‌بخشی به بخش مالی بود زیرا معتقد هستم که نظم مالی در مدیریت مناسب بسیار تاثیرگذار است.

معاون وزیر صمت با بیان این‌که سعی کردیم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی طی چند سال اخیر با بخش‌های مختلف خصوصی، دانشگاهی و دولتی داشتیم و سعی کردیم جایگاه گذشته سازمان را به آن بازگردانیم.

وی با بیان این‌که سعی کردیم در همه جلسات و نشست‌های مرتبط با سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف معدنی و زمین‌شناسی شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های بین المللی نیز دستاوردهای گسترده‌ای انجام شد و تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با بسیاری از کشورها جهت توسعه فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی خود را با کشورهای مختلف امضا کردیم.

به گفته رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، برای فعالیت‌های بزرگ نیاز به بازسازی زیرساخت‌های سازمان داشتیم که بر همین اساس طی سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم به موقعیتی دست یابیم که همکاران با کمترین دغدغه از لحاظ فنی و مالی به ماموریت‌ها و مطالعات صحرایی بپردازند.

شهیدی با بیان این‌که طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نتیجه همه فعالیت‌های انجام شده در سازمان بود، تصریح کرد: این پروژه از مهر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و آبان امسال نیز وارد استان یزد خواهد شد و مطالعات جهت تهیه سه لایه زمین‌شناسی و همچنین ژئوفیزیک هوایی به طور گسترده انجام می‌شود.

همچنین دکتر منوچهر قرشی به نمایندگی از پیشکسوتان و بزرگان زمین‌شناسی ایران خاطرات چندین ساله خود در عرصه مطالعات میدانی زمین‌شناسی کشور را بیان کرد و مهندس محمودرضا رهبر مدیرعامل کانون بازنشستگان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز به بیان اظهارات خود پرداخت.

گفتنی است، آئین بزرگداشت شصت و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با تجلیل از بازنشستگان سال‌های 98 الی 1401 و سه ماهه 1402 به کار خود پایان داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *