هر آنچه باید درباره ویزای شینگن بدانید

هر آنچه باید درباره ویزای شینگن بدانید

ویزای شینگن مجوز سفر به اروپا است؛ اما نه همه کشورهای آن. شما می توانید با داشتن ویزای شینگن تحت شرایطی به 27 کشور اروپایی سفر کنید. این ویزا دارای شرایط و قوانین خاص خود است.

شینگن به منطقه ای متشکل از 27 کشور اروپایی گفته می شود که کنترل مرزهای بین یکدیگر را لغو کرده اند. این مناطق شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، لهستان و کشورهای اسکاندیناوی می باشند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نمی باشند. سه کشور سوئیس، ایسلند و نروژ نیز عضو اتحادیه اروپا نیستند، اما در داخل منطقه شینگن واقع شده اند. این 27 کشور شامل کشورهای زیر می باشند:

اتریش، مجارستان، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، اسلوونی، ایسلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، مالت، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، کرواسی، لیتوانی و لوکزامبورگ.

منطقه شینگن

انواع ویزای شینگن

اگر قصد سفر به مناطق شینگن را دارید و کشور مقصد شما با ایران توافق متقابل سفر بدون ویزا را ندارد، نیاز است برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنید. ویزای شینگن دارای چهار نوع ویزای شینگن نوع A، ویزای شینگن نوع B، ویزای شینگن نوع C و ویزای شینگن نوع D می باشد.

ویزای شینگن نوع A:

این ویزا به شهروندان کشورهای غیر شینگن اجازه می دهد از طریق یکی از فرودگاه‌های بین المللی منطقه شینگن سفر کند. دارندگان این ویزا  اجازه‌ی خروج از فرودگاه و ورود به آن کشور عضو شینگن را ندارد.

ویزای شینگن نوع B:

این ویزا برای افرادی صادر می شود که برای رفتن به کشورهای خارج از منطقه شینگن، باید از یک یا بیش از یک کشور عضو با خودرو یا هواپیما عبور کنند. شما با داشتن این ویزا می توانید در کمتر از 5 روز از منطقه شینگن عبور کنید و اجازه اقامت در این کشورها را ندارید.

ویزای شینگن نوع C:

این ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به مدت کوتاهی در منطقه شینگن اقامت داشته باشند. در واقع شما باید از سفارت همان کشور منطقه شینگن که می‌خواهید به آن وارد شوید، اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید. دارندگان این ویزا می توانند در مدت 6 ماه حداکثر 90 روز در کشورهای منطقه شینگن آزادانه اقامت یا سفر کنند. بسته به اهداف سفر متفاضی ویزای شینگن نوع C در سه نوع صادر می شود:

ویزای شینگن نوع C یک بار ورود: شما با داشتن این ویزا اجازه یک بار ورود به منطقه شینگن در مدت زمان مجازی که در ویزا ثبت شده است را دارید. حتی در صورت داشتن اعتبار ویزای شینگن نوع C یک بار ورود، با خروج از کشورهای حوزه شینگن، ویزای شما باطل خواهد شد.

ویزای شینگن نوع C دوبار ورود: دارندگان این ویزا می توانند دو بار به منطقه شینگن ورود داشته باشد. پس از خروج دوم از منطقه شینگن حتی اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد، ویزای شما باطل خواهد شد و اجازه ورود به منطقه را نخواهید داشت.

ویزای شینگن نوع C مولتیپل: دارندگان این نوع ویزا می توانند تا پایان به دفعات و بدون محدودیت وارد کشورهای اروپایی شوند و تا مدت زمان معینی در آنها اقامت داشته باشند.  

ویزای شینگن نوع D:

داشتن ویزای شینگن نوع D بری هر فرد خارجی که مایل است در مدت بیش از 90 روز (حداکثر یک سال) در یک کشور منطقه شینگن به تحصیل، کار یا زندگی بپردازد، ضروری است.

چه کسانی برای سفر به اروپا به ویزای شینگن نیاز دارند؟

چه کسانی برای سفر به اروپا به ویزای شینگن نیاز دارند؟

اگر به منظور گردشگری و تفریح، اهداف تجاری، دیدار دوستان یا خانواده، رویدادهای فرهنگی و ورزشی درمان پزشکی و اهداف تحقیقاتی قصد بازدید از یک یا چند کشور اروپایی در منطقه شینگن را دارید، باید اقدام به گرفتن ویزای شینگن نمایید. بسته به دلیل سفر و تعداد دفعات بازدید شما، کنسولگری شینگن می تواند برای شما ویزای یکبار ورود، دوبار ورود یا چند بار ورود با اعتبار 90 روزه صادر کند. اگر هم قصد دارید بیش از 90 روز به کشورهای این منطقه سفر کنید، باید برای دریافت ویزای شینگن چند بار ورود با اعتبار حداکثر پنج سال اقدام نمایید. با داشتن ویزای پنج ساله نیز شما می توانید در هر بار بازدید حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شینگن بمانید.

برای  دریافت ویزای شینگن از کجا باید اقدام کنیم؟

متقاضیان ویزای شینگن باید از کشور مقصد خود برای دریافت وقت سفارت ویزا شینگن اقدام کنند و در صورتی که در طول سفر خود قصد بازدید از چند کشور حوزه شینگن را دارند، باید وقت سفارت خود را از کشوری که بیشترین مدت اقامت را دارند بگیرند. اگر هم قصد دارید در دو کشور منطقه شینگن به مدت یکسان اقامت داشته باشید، باید وقت سفارت خود را از کشور که ابتدا از آن بازدید می کنید، بگیرید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای شینگن چیست؟

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای شینگن چیست؟

برای رزرو قرار ملاقات با مقامات ذیصلاح، ابتدا باید یک پرونده با مدارک زیر جمع آوری کنید:

اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌های قبلی

عکس پرسنلی

شناسنامه

اصل و ترجمه سند ملکی

مدارک مالی

اصل و ترجمه مدارک شغلی

رضایت‌نامه محضری برای افراد زیر 18 سال که بدون والدین سفر می کنند

مدارک همسر (خانم)

انگشت نگاری

فرم اطلاعات هر متقاضی

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

هزینه های ویزای شینگن نوع C از 3 فوریه 2020 افزایش یافته است. دریافت ویزای شینگن برای بزرگسالان اکنون 80 یورو (حدود 90 دلار) هزینه دارد. برای دریافت ویزای شینگن کودکان 6 تا 12 ساله نیز 40 یورو(حدود 45 دلار) باید هزینه کنید. هزینه ویزای شینگن برای کودکان کمتر از 6 سال رایگان است. شما می توانید برای ویزای شینگن خود حداکثر 3 تا 6 ماه قبل از تاریخ سفر خود و حداقل 15 روز قبل از تاریخ عزیمت درخواست ویزا دهید.

بیمه شینگن چیست؟

برای دریافت ویزای شینگن، بیمه مسافرتی و پزشکی شما باید کل منطقه شینگن را پوشش دهد و شما را در برابر حوادث، بیماری، درمان های اضطراری و بازگشت به کشور در صورت مرگ بیمه کند.

5/5 - (3 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *