آغاز فروش اقساطی j7 جدیدترین محصول کرمان موتور از فردا

آغاز فروش اقساطی j7 جدیدترین محصول کرمان موتور از فردا

استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران احتمالا به سابقه نسبتا خوبی که جک J5 در کشورمان به دست آورده و در میان خودروهای سدان چینی بازار ایران اعتماد کاربران را بیشتر کسب کرده است، باز می گردد.


جدیدترین خودرویی که در لیست محصولات در شرف تولید کرمان موتور قرار گرفته است جک J7 است. خودرویی که البته نام اصلی آن جک ژیرائیو A5 است. اما در بازارهای روسیه، قزاقستان و مکزیک با نام جک J7 عرضه شده است.


به گزارش خودروتک، استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران احتمالا به سابقه نسبتا خوبی که جک J5 در کشورمان به دست آورده و در میان خودروهای سدان چینی بازار ایران اعتماد کاربران را بیشتر کسب کرده است، باز می گردد.


این خودرو با طراحی بدنه لیفت بک در کلاس سدان های جمع و جور سگمنت C قرار می گیرد. با این حال طراحی بدنه آن به گونه ای است که ظاهری تهاجمی به آن بخشیده است که می تواند برای طرفداران خودروهای چینی جذاب باشد.

خودرو جک J7 در سال 2020 به بازار عرضه شد و به طور مستقیم جانشین جک J5 در سبد محصولات شرکت جک به حساب می آید.

ظاهر جک J7 اگر چه توسط دانیله گاگلیونه طراح ایتالیایی طراحی شده است اما چندان هم شکل و شمایل اورجینالی به نظر نمی رسد. در نمای جلوی خودرو به راحتی می توان رگه های پررنگی از طراحی فورد فیوژن را مشاهده کرد.

ظاهر جک J7

خودرو جک J7 در تمام بازارها با یک موتور عرضه شده است و آن هم موتور محبوب خودروسازان چینی یعنی 1500 سی سی توربو است. این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. بیشینه گشتاور تولیدی این موتور هم 210 نیوتن متر است.

گیربکس جک J7 هم در دو مدل دستی و CVT است که احتمال قریب به یقین به دلیل محبوبیت خودروهای دنده اتوماتیک گیربکس CVT آن در ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات جک J7 کرمان موتور

آقای پورکاظمی، معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور، در مراسم تحویل اولین سری جدید جک S5 نیوفیس که در تاریخ 27 آذرماه 1400 برگزار شده بود، برای نخستین‌بار تایید کرد که سدان جک J7 در سال 1401 توسط کرمان موتور، راهی بازار کشورمان می‌شود.

خودروسازی جک (JAC) درحال آماده‌شدن برای حضوری پررنگ‌تر در به بازار ایران است. کرمان موتور که برند جدید کی‌ام‌سی (KMC) را برای مونتاژ محصولات جک، راه‌اندازی کرده است، بعد از معرفی پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و همچنین کراس‌اور کی‌ام‌سی K7 حالا به سراغ پرچمدار سدان‌های جک رفته است؛ خودرویی که در بازار چین بنام جک A5 شناخته می‌شود ولی در برخی بازارهای صادراتی، ازجمله روسیه و آمریکای جنوبی، با نام جک J7 بدست مشتریانش می‌رسد.

طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های خودرویی، شرکت کرمان موتور در اواخر پاییز 99، نخستین دستگاه از جک J7 را برای انجام تست‌های فنی و مراحل بازاریابی، به ایران آورده است. خودرویی که یکبار دیگر نیز تصاویر جاسوسی آن در بهار 1400 در رسانه‌های کشورمان پخش شد.

هنوز استراتژی جک برای نامگذاری این محصول جدید در بازار ایران، مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که چینی‌ها بخواهند با نام J7 آنرا در ایران عرضه کنند چراکه مشتریان ایرانی، نام جک J5 را هنوز هم به یاد دارند.

جک J7 اندکی بعد از جک J3 و در سال 2008 معرفی شد و قرار بود گل سرسبد سدان‌های جک باشد اما موفق نبود و تنها برای چهار سال روی خط تولید جک، دوام آورد و سرانجام در سال 2012 نیز تولیدش در بازار چین متوقف شد. بعد از آن تاریخ، حدود شش الی هفت سال، هیچ خبری از جک J7 شنیده نشد تا اینکه جک در سال 2019، همه را غافلگیر کرد.

مشخصات جک J7 کرمان موتور

سومین نسل جک جی 7 برای ایران

از سال 2019، جک تصمیم گرفت تا «نسل سوم» خودروهای سواری‌اش را در قالب پروژه 3.0Era، به بازار بفرستد. هدف اصلی این پروژه، تحول طراحی محصولات جک براساس یک زبان طراحی مشترک بود.

برای مدیران جک، احتمالا «زبان طراحی مشترک» بسیار اهمیت داشته چراکه همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین نقدهایی است که بر نسل دوم خودروهای جک، وارد می‌شد.

جک در نسل دوم محصولاتش، که با برند ریفاین یا Refine در بازار آسیا شناخته می‌شوند، از الگو و قاعده خاصی پیروی نمی‌کرد طوری که انگار طراحانش برای خلق هر محصول، از قانون «سعی و خطا» استفاده کرده‌ بودند! برای پی‌بردن به این موضوع، کافی است طراحی پیکاپ جک T6 را ببیند و آنرا با پیکاپ جک T8 مقایسه کنید؛ یا مثلا طراحی جک S5 را با جک S4 بسنجید؛ بله! هیچ نقطه مشترکی میان این خودروها نیست.

البته آنهایی که هوادار جک هستند احتمالا می‌خواهند بگویند: پس شباهت‌های زیاد جک S7 به جک S3 را چه کنیم؟! حق با آنهاست؛ طراحی این دو کراس‌اور، بسیار به هم نزدیک است اما فراموش نکنیم که جک در سال 2019، اولین فیس‌لیفت جک S3 را به بازار فرستاد، و هرچه شباهت میان این دو خودرو بود را دوباره از بین برد!

همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم: جک در نسل سوم خودروهایش، خطاهای طراحی‌اش را دیگر تکرار نمی‌کند. این شرکت حتی برای آنکه تصور ذهنی مشتریانش را تغییر دهد، برای نامگذاری نسل سوم محصولاتش، از برند جدیدی به اسم جیایو (Jiayue) استفاده کرده و همه محصولات نسل سومش را تحت همین برند و با همین نام جدید، به بازار می‌فرستد. آنچه که تا به امروز مشخص شده، این است که سدان‌های جیایو با حرف A و کراس‌اورهای جیایو نیز با حرف X نام‌گذاری می‌شوند.

اولین خودرویی که جک، با برند جیایو به بازار چین معرفی کرده، سدانی سایز متوسط است که جیایو A5 یا Jiayue A5 نام دارد ولی ما به اختصار، آنرا جک A5 یا جک J7 می‌نامیم. واضح است که طراحی جک J7 شبیه هیچکدام از محصولات سابق جک نیست؛ اما ترکیب چراغ‌های باریکش به همراه جلوپنجره مقعری شکل آن، بسیار شبیه همان ترکیبی است که کیا در سال 2017 برای کادنزا نسل دوم (اتاق YG) استفاده کرد. اما علی‌رغم این نکته منفی، اما باید اعتراف کرد که چنین طراحی خاصی برای جک، هنوز هم جای تحسین و تشویق دارد.

سوپراستارهای ایتالیایی در خدمت جک

سوپراستارهای ایتالیایی در خدمت جک

بد نیست این نکته را هم بدانید که طراحی جک J7 در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین (JAC Turin R&D) در ایتالیا و زیرنظر مدیر اجرایی این مرکز، یعنی آقای دنیل گاگلیونه (Daniele Gaglione) انجام شده است. آقای گاگلیونه که سرپرست گروه طراحی بیرونی محصولات جک و همچنین طراح ارشد این شرکت است، همان طراح سابق آلفارومئوست که با خلق آلفارومئو 8C، شهرت جهانی پیدا کرد و سپس بعنوان مدیر طراحی، به مازراتی و کرایسلر رفت اما نهایتا در سال 2010 به جک پیوست.

سرپرست طراحی داخلی جک نیز آقای جیان کارلو کانسیلیو (Giancarlo Concilio) است که قبلا با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی کار می‌کرد.

مهندس ارشد تیم فنی جک نیز آقای ماریزیو پلی (Maurizio Poli) است که قبلا بعنوان مدیر ارشد در استودیوی قدیمی و مشهور Georgia Luo and Stola کار می‌کرد.

طراحی کابین جک J7

مشخصات فنی جک J7

جک J7 در سال 2019 رونمایی شد اما در مدل 2020 به بازار چین رفت و در اولین ماه‌های عرضه‌اش، توانست پرفروش محصول جک باشد. جک J7 فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده که حدود 150 اسب بخار قدرت به همراه 210 نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد.

مصرف ترکیبی آن نیز حدود 7.5 لیتر اعلام شده. مشتریان A5 می‌توانند این خودرو را با گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس CVT سفارش دهند.

مشخصات کلی

ظاهر کابین جک J7

ابعاد و ظرفیت ‌ها

ابعاد و ظرفیت ‌ها جک 7

نوع موتورخطی بنزینی
حجم موتور۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورتوربوشارژ
قدرت۱۵۰ اسب بخار
گشتاور۲۱۰ نیوتن.متر
گیربکسCVT
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب۱۰.۵ ثانیه
سرعت۱۷۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت۷.۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
بدنهسدان لیفت‌بک
نوع رینگآلومینیومی
طول۴۷۷۲ میلیمتر
عرض۱۸۲۰ میلیمتر
ارتفاع۱۴۹۲ میلیمتر
فاصله محورها۲۷۶۰ میلیمتر
وزن خالص۱۴۳۲ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب۵۴۰ لیتر
حجم مخزن سوخت۵۵ لیتر
قطر رینگ۱۷ اینچ
کروز کنترلدارد
کروز کنترل هوشمندندارد
کنترل ایستایی در سربالاییدارد
کنترل سرعت در سرازیریندارد
کنترل کششدارد
کنترل پایداریدارد
اتو پارکدارد
سنسور جلوندارد
سنسور عقبدارد
رادار نقطه کورندارد
رادار تغییر لاینندارد
رادار تصادف جلوندارد
رادار تصادف عقبندارد
ترمز ضدقفلدارد
ترمز کمکیدارد
ترمز اضطراریندارد
ترمز پارک برقیندارد
اتولایتدارد
چراغ روزدارد
دکمه‌های کنترلی فرماندارد
گرم‌کن فرمانندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمیدارد
ناوبریدارد
نمایشگر هدآپندارد
دوربین عقبدارد
دوربین جانبیندارد
دوربین ۳۶۰ درجهندارد
کیسه هوادارد
ورود بدون کلیددارد
استارت بدون کلیددارد
تهویه اتوماتیکدارد
صندلی برقی رانندهدارد
صندلی برقی سرنشین جلودارد
گرم‌کن صندلی جلوندارد
سردکن صندلی جلوندارد
آینه بغل برقیدارد
گرم‌کن آینه بغلدارد
پانوراماندارد
سانروفدارد
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *