تولید 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در گلستان

تولید 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در گلستان

درویشعلی حسن‌زاده اظهار کرد: در حوزه معدن نگاه‌‌های مختلفی وجود دارد؛ می‌توان به بهانه مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، جلوی فعالیت‌های معدنی را گرفت اما نگاه دیگر استفاده از این مواهب خدادادی با رعایت الزامات زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی است.

مطلب مرتبط:معدن



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استخراج و بهره‌برداری از معادن، می‌تواند در توسعه و رشد شاخص‌های اقتصادی از جمله اشتغال پایدار و درآمد سرانه موثر باشد.


وی با بیان اینکه مواد معدنی در گلستان تنوع چندانی ندارد، تصریح کرد: به‌رغم محدود بودن تنوع مواد معدنی در استان اما جزو مواد معدنی استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

حسن‌زاده با اشاره به فعالیت معادن زغالسنگ در استان گفت: این معادن اغلب در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، مینودشت و بخشی هم در علی آبادکتول فعال بوده و توانسته است اشتغال پایداری را در حوزه معادن استان ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود معادن زغالسنگ روباز و زیرزمینی در استان بیان کرد: استان گلستان حدود 15 درصد زغالسنگ موردنیاز کشور را تأمین می‌کند که در صنایع فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد معادن و همچنین تنوع مواد معدنی در استان محدود است اما بیش از 2 هزار شغل پایدار در بخش معادن استان ایجاد شده است که وظیفه داریم این مشاغل را حفظ کنیم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *