خبر همینقدر تلخ، جان باختن شش کارگر معدن

خبر همینقدر تلخ جان باختن شش کارگر معدن

خبر همینقدر تلخ جان باختن شش کارگر معدن

با تلاش مستمر نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت پس از انفجار معدن رزمجاه طزره، پیکر بی‌جان ۶ نفر از محبوس‌شدگان این حادثه کشف شد.‌

مطلب مرتبط:معدن



بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه‌ی انفجار معدن محبوس شده بودند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه داشت و نهایتأ پیکر بی‌جان این ۶ کارگر بامداد دوشنبه، ۱۳ شهریور پیدا شد.استاندار سمنان که از دقابق اولیه این واقعه در محل حادثه حضور داشت و مدیریت بحران را شخصا فرماندهی کرد، جان باختن کارگران شریف و زحمتکش معدن طزره را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت.


این عملیات شب گذشته با حضور تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در محل معدن رزمجاه طزره انجام شد.ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.از ۶ کارگر فوت‌شده، ۵ کارگر دامغانی و یک کارگر شاهرودی بودند.از دقایق اولیه حادثه، نیروهای هلال‌احمر و اورژانس در محل حاضر شدند و تلاش‌ها برای دسترسی به محبوسان تا صبح امروز ادامه داشت.

این منطقه خود شامل چهار معدن اصلی کلاریز، مجموعه مادر، کلمدر برناکی و رزمجا در کنار معادن خصوصی دیگر می باشد.  عملیات معدنی در این منطقه با عملیات اکتشافی در محدوده تونل مادر در سال ۱۳۴۸ آغاز شد. تعداد سه دهانه تونل فعال در مجموعه مادر توان تولید سالانه ۳۵ هزار تن زغال‌سنگ خام را دارا می باشد و تعداد پرسنل این مجموعه به ۱۸۰ نفر می رسد.

توان تولید سه مجموعه کلاریز، کلمدر برناکی و رزمجا هر کدام به ۳۰ هزار تن در سال می رسد. بدین ترتیب توان تولید مجموعه طزره ۱۲۵ هزار تن در سال می باشد که این تولید حاصل تلاش ۸۰۰ نفر نیروی شاغل در این مجموعه می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *