جزئیات مهم درباره ری‌را، اولین کراس‌اور ایران چیست؟

ری‌را اولین کراس‌اور ایران

پس از کش و قوس‌های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخه‌های نهایی ری‌را کم کم وارد خیابان‌ها شده و آماده ورود رسمی به بازار هستند. طبق گفته ایران خودرو، قرار است که دوباره نام این کراس‌اور پرحاشیه عوض شود.


ری‌را یا پروژه K۱۲۵، بر مبنای پلت‌فرم پژو ۲۰۰۸ نسل دوم ساخته و طراحی شده است. پژو ۲۰۰۸ فقط با نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران‌خودرو چگونه پلت‌فرم نسل دوم که هیچ وقت وارد ایران نشد را خریداری، و بر مبنای آن خودرو طراحی کرده، خود جای سئوال است.


ری‌را یا پروژه K۱۲۵

برخی از قسمت‌های ری‌را با نگاهی به سایر خودروها طراحی شده است. در نمای جلویی ری‌را، از سبک طراحی دو چراغ استفاده شده که به شکل واضحی یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. دیلایت خودرو با گرافیک ۳ تایی، در چراغ بالایی قرار گرفته و در بخش پایین آن، چراغ اصلی با لامپ هالوژنی حضور دارد.

اینکه در گران‌ترین خودروی ملی در حال ساخت، از این سبک کاسه چراغ‌های بسیار قدیمی با لامپ هالوژنی استفاده می‌شود، بسیار جای انتقاد دارد. نکته عجیب‌تر اینکه ایران‌خودرو چندین سال است که دنا را حداقل با عدسی و کاسه چراغی جدیدتر از ری‌را عرضه می‌کند!

چراغ‌های اصلی با جلوپنجره تلفیق شده و دماغه خودرو را در مجموع تشکیل می‌دهند. گرافیک جلوپنجره از سطح نسبتا خوبی بهره می‌برد. امیدواریم که ایران خودرو در زمان عرضه این خودرو، اشکالات عجیب و غریبی که در تارا وجود داشت، مثل وجود منافذ و فضای زیاد بین کاپوت و سپر وجود نداشته باشد.

این برای اولین بار در کشور است که یک خودروی ملی، با چراغ‌های کرنرینگ تولید می‌شود. این سیستم به گونه‌ای کار می‌کند که با چرخش فرمان به اندازه مشخصی، قسمتی از چراغ های جلو روشن می‌شود تا مسیر داخل پیچ نورانی شود و راننده با دید کافی‌تری بپیچد. لامپ به کار رفته در بخش کرنرینگ، LED بوده اما سایر لامپ‌ها متاسفانه هالوژنی خواهند بود.

خودرو ری‌را یا پروژه K۱۲۵

نمای کناری از طراحی ساده‌ای برخوردار است. ایران خودرو قصد دارد تریم دو رنگ مثل قرمز و مشکی را برای ری‌را در نظر بگیرد.

نمای پشتی ری‌را که انتظار می‌رفت مثل تارا، از چراغ متصل استفاده کند، از یک چراغ کاملا جدا از هم و نسبتا اسپرت استفاده کرده است. این چراغ‌ها درون یک قاب مشکی رنگ قرار دارند که خطوط اطراف آن ممکن است کمی آزاردهنده باشد. دیفیوزر خودرو هم ساده و هم اسپرت طراحی شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *