ذخیره طلای استان یزد پنج برابر شد

ذخیره طلا استان یزد

محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی است افزود: مجموع ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۷ هزار میلیارد تومان بوده که سهم صنعت و معدن از این بخش ۴۷ درصد بود و این خود بیانگر صنعتی و معدنی بودن استان است. اخبار روز را از سایت خبرسنگ دنبال کنید.

مطلب مرتبط:معدن



وی اظهارکرد: تکمیل زنجیره تولید از راهبردهای بخش تولید استان است و در راستای مقابله با خام فروشی در استان نیز بر اساس سند «یزد نوین» اقدامات خوبی در حوزه ‎هایی مانند تکمیل زنجیره تولید فولاد، کاشی و شیشه در استان صورت گرفته و تنها در حوزه ماشین‌سازی احساس ضعف می‌شد که در این باره نیز اقدامات موثری در حال پیگیری است.


افزایش سه برابری ذخایر معدن مس استان یزد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون و در راستای تحقق‌بخشی به شعار سال در حوزه معدن گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه معدن تلاش برای افزایش ذخایر معادن مهم استان بود که علاه وبر طلا، ذخیره سنگ آهن استان به میزان ۸۰ میلیون تن و ذخیره مس استان از ۶۰ میلیون تن به ۱۹۸ میلیون تن افزایش یافت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مصالح ساختمانی عنوان کرد: تغییر رویکرد جایگزینی مصالح کوهی بجای شن و ماسه در راستای کیفیت تولید بتن و به تبع آن افزایش استحکام سازه‌های ساختمانی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل است.

یزد با داشتن بیش از ۲۵ نوع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی ، دومین استان معدنی کشور است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *