پیش از اجاره ماشین در دبی این نکات را در نظر بگیرید

اجاره ماشین در دبی، به‌خصوص برای گردشگران و کسانی که برای مدت کوتاهی در این شهر می‌مانند، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است.


اجاره خودرو در دبی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه‌های کلان تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی، یا انتظار برای یافتن خودرو در گرمای وصف‌نشدنی دبی به رفت و آمد در شهر پرداخته و از سفر خود لذت ببرید. با این حال، قبل از اینکه به‌سمت کرایه ماشین در دبی حرکت کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. با ما همراه باشید تا شما را با نکات اجاره ماشین در دبی آشنا کنیم.


نکات اجاره ماشین در دبی

  • قوانین رانندگی: قوانین رانندگی در دبی ممکن است با کشور شما متفاوت باشد، بنابراین پیش از سفر به دبی لازم است با قوانین و مقررات محلی آشنا شوید.
  • بیمه: مطمئن شوید که شرکتی که برای اجاره خودرو انتخاب می‌کنید، خدمات بیمه مناسبی را به متقاضیان ارائه می‌دهد و خودروهای آن دارای بیمه هستند تا در صورت وارد شدن خسارت، بیمه هزینه آن را پرداخت کند.
  • هزینه‌ها: هنگامی که تصمیم به اجاره خودرو در دبی گرفتید و به شرکت‌های رنت ماشین مراجعه کردید، باید به این نکته توجه کنید که کل هزینه‌های خودرو از جمله مالیات‌ها، هزینه‌های اضافی و هر چیز دیگری که ممکن است به کرایه ماشین اضافه شود را از کارشناس مربوطه بپرسید.
  • محدودیت سن: برخی از شرکت‌ها ممکن است برای اجاره خودرو یک محدودیت سنی بین 21 تا 25 سال داشته باشند. بنابراین پیش از رنت ماشین در این مورد نیز لازم است اطلاعات لارم را کسب کنید.
  • محدودیت مسافت: بعضی از شرکت‌ها محدودیت‌هایی روی تعداد کیلومتر یا مایل که رانندگی می‌کنید، قرار می‌دهند بنابراین لازم است در این مورد نیز با کارشناسان شرکت اجاره خودرو صحبت کنید تا مطلع شوید که چه مسافتی را مجاز به رانندگی در طول روز هستید.
  • نوع خودرو: اگر قصد دارید خودروی لوکس یا ویژه‌ای برای سفر به دبی اجاره کنید، ممکن است نیاز به مدارک و شرایط خاصی داشته باشید.
قوانین رانندگی در دبی که بهتر است بدانید!

قوانین رانندگی در دبی که بهتر است بدانید!

رانندگی در دبی تجربه‌ای متفاوت است و اگر قصد دارید ماشینی را در این شهر اجاره کنید، باید با برخی از قوانین و مقررات رانندگی در آن آشنا باشید. در قسمت زیر به برخی از قوانین رانندگی در دبی اشاره شده است که باید پیش از رنت ماشین به آن توجه کنید:

۱. سمت رانندگی: در دبی رانندگی در سمت راست انجام می‌شود. اگر از کشوری آمده‌اید که رانندگی در سمت چپ است، حتما این نکته را در نظر بگیرید.

۲.  الکل: مصرف الکل و رانندگی تحت هر شرایطی قانونی نیست. این نکته به‌ویژه برای کسانی که تازه ماشین اجاره کرده‌اند، بسیار مهم است.

۳. سرعت: حداکثر سرعت در شهر معمولا ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است. وقتی ماشین اجاره می‌کنید، حتما به علائم محدودیت سرعت توجه کنید.

۴. کمربند ایمنی: استفاده از کمربند الزامی است، چه در صندلی راننده و چه در صندلی مسافر.

دبی به‌عنوان یکی از مراکز توریستی و تجاری جهان شناخته شده است. بسیاری از مسافران به دبی سفر می‌کنند و برخی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا خودرو اجاره کنند. اما قبل از اجاره ماشین در دبی، باید با قوانین رانندگی در این شهر آشنا شوید:

۵. استفاده از تلفن همراه: اگر بدون دستگاه هندزفری با تلفن صحبت کنید، ممکن است جریمه شوید. این یکی از نکات اجاره خودرو در دبی است که باید به آن توجه داشته باشید.

۶. پارکینگ: پارک کردن خودرو در مناطق ممنوعه ممکن است منجر به جریمه یا حتی توقیف خودرو شود. وقتی ماشین اجاره می‌کنید، به این مورد نیز دقت کنید.

۷. چراغ‌های راهنمایی: استفاده از چراغ‌های راهنمایی وقتی قصد تغییر مسیر یا خروج از بزرگراه را دارید، الزامی است.

جمع بندی

پس از آشنایی با قوانین رانندگی، اگر تصمیم به اجاره خودرو در دبی گرفته‌اید، مطمئن شوید که به همه نکات اجاره ماشین در دبی توجه کرده‌اید تا سفری آسوده و بدون مشکل داشته باشید. با توجه به اینکه دبی یک شهر بزرگ و پویا با ترافیک بالا است، همیشه هنگام اجاره ماشین به نکات فوق و قوانین رانندگی محلی توجه کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از رانندگی و اجاره خودرو در دبی داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *