جایگزین ال90 مشخص شد/ پژو عقب ماند!

جایگزین ال 90

رنو قصد دارد داچیا لوگان و داچیا داستر را روانه بازار ایران کند. این دو خودرو پیش تر با نام های رنو ال ۹۰ و رنو داستر در دسترس متقاضیان قرار داشتند. خاطره خوب محصولات رنو هنوز زیر دندان مصرف کننده ایرانی قرار دارد. بنابراین حضور دوباره این محصولات می تواند خبر خوبی برای بازار خودرو باشد. 


این خودروساز فرانسوی سابق مونتاژ برخی از محصولات خود را نیز در خطوط تولید دو خودروساز بزرگ کشور دارد. همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا برای خودروسازان ایرانی هم خوش یُمن بود. مدیران خودروساز توانسته بودند به کمک مونتاژ محصولات این خودروساز اروپایی علاوه بر عرضه محصولات اقتصادی و با کیفیتبه مشتریان خود، میانگین کیفی سبد محصولاتی خود را نیز ارتقا دهند. داچیا لوگان یا همان ال ۹۰ توسط خودروسازان ایرانی مونتاژ شد. تولید داچیا داستر یا درنو داستر اما به رغم تلاش های مدیران رنو برای تولید مستقل در ایران راه به جایی نبرد. این خودروی کراس اوور شهری به عنوان خودروی وارداتی در بازار کشور حضور داشت.


تحریم ها سبب شد تا رنو چمدان های خود را ببندد و به ناچار بازار خودروی کشور را ترک کند. این اقدام چندان به مذاق مدیران ارشد صمت خوش نیامد و آنها اعلام کردند چنانچه تحریم های صنعت خودرو لغو شود جواز حضور رنو را در بازار ایران تمدید نمی کنند.


این مساله شامل دیگر خودروساز فرانسوی حاضر در ایران یعنی پژو-سیتروئن نیز می شد. اما انتشار آیین نامه استاندارد برای ورود خودروهای دست دوم از سوی سازمان ملی استاندارد و قرار گرفتن نام پژو-سیتروئن و رنو در لیست محصولات کارکرده ای که می توانند در بازار خودروی کشور حضور داشته باشند، نشان می دهد سیاست گذار خودرویی مسیر تازه ای را انتخاب کرده است. به نظر می رسد وزیر صمت جدید دولت سیزدهم مخالفتی با حضور دوباره دو خودروساز فرانسوی در بازار ایران ندارد.

البته بابد منتظر ماند و دید حضور فرانسوی ها در بازار ایران، محدود به محصولات دست دوم می شود یا خودروهای وارداتی صفر کیلومتر و انتخاب دوباره با عنوان شریک تجاری ایران خودرو و سایپا (در صورت لغو تحریم ها) در دستورکار قرار دارد.

محصولات رنو در زمان حضور در ایران سهمی حدود ۱۰ درصدی از فروش جهانی این خودروساز را به خود اختصاص داده بودند.

4.3/5 - (49 امتیاز)

یک پاسخ

  1. ما به خاطر تحریم ها وسیاست ها همیشه باید ضرر بدهیم هیچ گاه نتوانستیم از مونتاژ ها به نفع تولیدات داخلی استفاده کنیم وتولیدات خودمان را ارتقا دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *