تویوتا مجوز ورود به ایران گرفت / بنز در انتظار دریافت مجوز!

تویوتا مجوز ورود به ایران گرفت

بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.


معاون برنامه‌ریزی و تدوین استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: شرکت تویوتا برای صادرات یکی از مدل‌های خود به ایران مجوز  لازم را از این موسسه دریافت کرده و مدارک شرکت بنز نیز برای دریافت مجوز در دست رسیدگی است.


محمد ناظمی اردکانی با بیان اینکه خودروهایی می‌توانند وارد کشور نشوند که از لحاظ رعایت 55 استاندارد مصوب شورای عالی استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته و منطبق با آن عمل کنند، اظهار کرد. از این تعداد، 151 استاندارد مربوط به استانداردهای علمکردی و 4 استاندارد مربوط به استانداردهای زیست محیطی و گازهای خروجی خودرو است.


وی خاطرنشان کرد: از تاریخ موافقت با ورود خودروهای خارجی به ایران، چند شرکت خارجی با نام‌های تجاری محصول PRO 832 , Toyota , BMW (کامیون) مجوزهای لازم را از موسسه استاندارد برای یک یا چند مدل دریافت کرده‌اند.

ناظمی با اشاره به این که ضوابط واردات، در صورتی که مربوط به رعایت استانداردها باشد، صرفا با مصوبه شورای عالی استاندارد قابل تغییر و یا اصلاح است، تصریح کرد: تا زمانی که این ضوابط تغییر داده نشده است، رعایت آنها الزامی است. وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 36 استاندارد مربوط به خودرو در کمیته‌های ملی مصوب شده است، یادآور شد: تاکنون بیش از 570 استاندارد ملی خودرو در موسسه استاندارد تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تدوین استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: از 55 استاندارد خودرو، رعایت 15 مورد آن برای تولید خودروهای داخلی الزامی است که به تدریج با هماهنگی‌هایی که با وزارت صنایع و معادن به عمل می‌آید، رعایت تمامی آنها الزامی می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *