دانگ فنگ فنگون E5 ؛ پلاگین هیبرید وارداتی گروه بهمن

دانگ فنگ فنگون E5

طبق تصاویر جدیدی که از شوروم BM Cars به بیرون آمده، کراس اوور جدید و پلاگین هیبریدی فنگون E5، محصول آتی و وارداتی بهمن برای بازار ایران خواهد بود.


گروه بهمن که به تازگی شوروم جدید خود را در مرکز خرید ایران مال واقع در غرب تهران افتتاح کرده و با برند جدیدش، بی ام کارز، قصد دارد محصولات وارداتی خود را به بازار عرضه نماید، پس از رونمایی از بستیون تی ۷۷ در مشهد، اکنون دانگ فنگ فنگون (فنگوانگ) E5 را به عنوان یک کراس اوور پلاگین هیبریدی وارداتی، به این شوروم آورده است.


گروه بهمن برنامه دارد محصولاتی از برندهای بستیون، هونگچی، هاوال، MG و KG Mobility (سانگ یانگ سابق) را هم در آینده وارد بازار نماید. لازم به ذکر است که هم اکنون علاوه بر فنگون ای فایو، کراس اوور بستیون T77 نیز در دو رنگ مشکی و سفید در شوروم بی ام کارز گروه بهمن برای عموم مردم به نمایش درآمده است و طبق شنیده ها به زودی سدان هونگچی نیز به این مجموعه خواهد پیوست.

دانگ فنگ فنگون E5 پلاگین هیبریدی

دانگ فنگ فنگون E5

دانگ فنگ فنگون E5 در اصل نسخه پلاگین هیبرید و بر اساس دانگ فنگ ۵۸۰ است که اکنون توسط گروه بهمن برای عرضه تحت برند BM Cars برگزیده شده و به شوروم این خودروساز نیز رسیده است.


دانگ ‌فنگ فنگون E5 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو Haikou 2023 رونمایی شد و اولین فروش خود را در فرودین امسال در کشور چین تجربه نمود و از این حیث خودروی کاملا جدیدی به حساب می آید.

طراحی ظاهری فنگون  E5

در بخش ظاهری فنگون E5 با یک کراس اوور نسبتا بزرگ و هفت نفره مواجه هستیم که سعی و تلاش طراحان بر ایجاد حس لوکس گرایی و ماندگاری در طرح کلی خودرو، بوده است و در این امر هم موفق عمل کرده اند. جلوپنجره بزرگ و کهکشانی مانند، چراغ های به هم پیوسته جلو و عقب با گرافیک زیبا و طرح فیزیکی نسبتا ساده، فاصله محوری بلند و… را می توان از عناصر اصلی در ظاهر فنگون E5 برشمرد.

ظاهر فنگون E5

اما نکته ای که بی تردید در اولین نگاه جلب توجه می کند، لوگوی جلو و عقب و کاپ رینگ های خودرو با طرح E است که بر الکتریکی بودن این سری از محصولات دلالت دارد و طراحی آن سبکی به نسبت خلاقانه را ارائه می نماید. رینگ ها طرح آیرودینامیک دارند و در عین حال پرکار و زیبا جلوه می کنند. حالت پیوستن شیشه های جانبی به بخش انتهایی خودرو و همچنین در صندوق که با چراغ های عقب به صورت یکپارچه باز می شود (دقیقا مانند دیگنیتی) از دیگر نکات جالب توجه در خصوص فنگون E5 هستند.

مشخصات فنی Fengon E5

کراس اوور جدید گروه بهمن از سری پیشرانه های DHT300 استفاده می کند. فنگون E5 یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۸ اسب بخاری و ۱۳۵ نیوتن متری به همراه موتور برقی دارد. قدرت و گشتاور موتور برقی فنگون هم ۱۷۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. سامانه هیبرید فنگون E5 از Fudi تامین شده، که یکی از شرکت‌های تابعه بی‌­وای­‌دی است.

پیشرانه درون ‌سوز در اکثر مواقع به عنوان پشتیبان باتری حضور دارد و تنها در سرعت ‌های بالا به صورت مستقیم وارد عمل خواهد شد. در هر حال، نیروی مجموعه به محور جلو منتقل می­‌شود.

پک باتری ۱۹.۴ کیلووات ساعتی فنگون E5

این خودرو از پک باتری ۱۹.۴ کیلووات ساعتی بهره مند است که بواسطه آن می تواند در حالت تمام برقی مسافت ۹۴ کیلومتر را طی نماید و برد ترکیبی آن هم ۱۱۰۰ کیلومتر است. فنگون E5 در کنار قابلیت شارژ شدن باتری ها توسط پیشرانه بنزینی و همچنین بازیافت انرژی، امکان شارژ باتری ها از طریق برق شهری را هم دارد. گیربکس E5 هم از نوع E-CVT است.

اما در بخش تعلیق، سیستم تعلیق جلوی E5 از نوع مک فرسون و عقب آن از نوع مولتی لینک در نظر گرفته شده است.

کابین دانگ فنگ Fengon E5

کابین دانگ فنگ Fengon E5

در بخش کابین هم مانند ظاهر بیرونی خودرو شاهد طرحی ساده و در عین حال شکیل هستیم که بکارگیری متریال باکیفیت هم تکمیل کننده آن است. فرمان طرح دوشاخه دارد و کلاستر و مانیتور به صورت یکپارچه هستند. کلید های فیزیکی تا حد زیادی حذف و کاربری آن ها به سیستم اطلاعات – سرگرمی خودرو منتقل شده است. حتی باز کردن در باک سوخت و پورت شارژ خودرو نیز از طریق مانیتور، صورت می پذیرد. فضای پا و سر در هر دو ردیف اول و دوم خوب و کافی است و ردیف سوم هم بیشتر برای کودکان مناسب است و افراد بزرگسال را می توان تنها در مسیر های کوتاه متقاعد به نشستن در این ردیف نمود.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی فنگون E5 می توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع اتومات، دسته دنده شیفت بای وایر، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، کلاستر دیجیتالی، سقف پانورامیک بازشو، رادار خطی، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی و اتوهلد، صندوق بار برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی داخلی، قطعات دکوراتیو طرح چوب و… اشاره کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *