هیوندای از زنجیر چرخ داخل تایر با فناوری خلاقانه رونمایی کرد

هیوندای از زنجیر چرخ داخل تایر با فناوری خلاقانه رونمایی کرد

فناوری جدید هیوندای شامل زنجیر چرخ داخل رینگ و لاستیک خودرو است که با روشی خلاقانه بکار گرفته می‌شود.

هیوندای راه‌حل جالبی را برای خلاص شدن از شر زنجیر چرخ‌های سنتی معرفی کرده است. این تکنولوژی جدید زنجیر چرخ آلیاژی نامیده می‌شود و با فشار یک دکمه عملکرد زنجیر چرخ‌های سنتی را شبیه‌سازی می‌کند؛ اما طرز کار این تکنولوژی چگونه است؟ هیوندای یک رینگ و لاستیک جدید را توسعه داده که از شیارهای شعاعی در فواصل منظم داخل چرخ برخوردار است. داخل این شیارها آلیاژهای ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و ظاهری شبیه پیتزا دارند.

زمانی که پیام الکتریکی دریافت شود ماژول‌های آلیاژی از چرخ بیرون آمده و همانند یک زنجیر چرخ عمل می‌کنند. این ماژول‌ها شکلی شبیه حرف J دارند تا چسبندگی خودرو در مسیرهای برفی را افزایش دهند. زمانی که زنجیر چرخ موردبحث استفاده نشود آلیاژها به‌صورت حرف L در داخل چرخ قرار می‌گیرند و تماسی با سطح جاده ندارند.

زمانی که استهلاک لاستیک به حدی برسد که این آلیاژها همواره با سطح جاده تماس برقرار کنند موقع تعویض لاستیک فرا می‌رسد. هیوندای می‌گوید این اختراع جدید را در کره جنوبی و آمریکا به ثبت رسانده است. کره‌ای‌ها همچنین برنامه‌هایی برای توسعه بیشتر تکنولوژی موردبحث دارند و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود دو شرکت هیوندای و کیا آن را وارد خط تولید خواهند کرد. اما یک سؤال مهم باقی مانده و آن اینکه قیمت زنجیر چرخ هیوندای چقدر است؟ با توجه به تکنولوژی موردبحث و همچنین قیمت خود لاستیک، هزینه تعویض چنین لاستیک‌هایی با زنجیر چرخ‌های یکپارچه درون چرخ چقدر خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید کره‌ای‌ها خواهند توانست چنین تکنولوژی‌ای را به‌صورت انبوه تولید کنند یا خیر.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *